Немската марка за спортно облекло Adidas обеща да инвестира 20 милиона долара в черната общност в САЩ, както и да се увери, че поне 30% от всички нови служители на компанията в Щатите са чернокожи и латиноамериканци. Това предаде Reuters.
Adidas си партнира с много изявени чернокожи спортисти и знаменитости, а кецовете и анцузите на марката са част от хип-хоп културата и стила от вече 30 години.
Управителният съвет на немската компания заяви в изявление, че ясно забелязва и уважава приноса на черната общност за нейния успех. Въпреки това, Adidas признава, че трябва да направи повече, за да се бори с расизма и да подобри фирмената култура, гарантирайки справедливост, разнообразие и нови възможности.
„Ние трябва да направим повече, за да създадем среда, в която всички наши служители да се чувстват в безопасност, да бъдат чути и да имат равни възможности за кариерно развитие“, каза главният изпълнителен директор на Adidas Каспър Рорстед.
Компаниите по света обещаха повече от милиард долара за каузи за расова и социална справедливост на фона на глобалните протести заради смъртта на афроамериканеца Джордж Флойд.
Adidas заяви, че ще похарчи 20 милиона долара през следващите четири години за инициативи, които подпомагат спорта в черната общност.
Освен това, компанията ще финансира 50 стипендии за чернокожи студенти и ще увеличи броя на своите чернокожи и латиноамерикански служители в Северна Америка.
Adidas заяви, че ще предостави повече подробности на срещите с персонала си в Портланд и Бостън.