Отидете към основна версия

1 541 5

Министърът на туризма възлага директно на германската камара да прави реклама на България

  • туризъм-
  • индустриално-търговска камара-
  • реклама

От Германо-българската индустриално-търговска камара обещаха да изпратят коментар и своята позиция

Снимка: БГНЕС

Министърът на туризма Христо Проданов (БСП) обяви обществена поръчка на пряко договаряне с Германо-българската индустриално-търговска камара. Тя трябва да прави реклама на България в Германия за 146 000 лв. без ДДС, установи проверка на TravelNews в регистъра на търговете. За тази стойност камарата трябва да подготви и разпространи 4 прессъобщения в германски медии и да разпространи 2 доклада сред туристическия бранш в Германия. Поръчката е обявена на 29 април 2022 г., точно преди майските празници със срок за предоставяне на оферта до 11 май. Тя е за провеждане на рекламна кампания за утвърждаване на страната ни като предпочитана туристическа дестинация за германски туристи и продължаване на кампанията по информиране на живеещите на територията на Германия потенциални туристи за възможността за здравна почивка в България вследствие на прекаран COVID-19. Срокът за изпълнение е до 3 месеца.

Процедурата е на оснавание чл. 191 ал. 1, т.2 от Закона за обществените поръчки, който гласи, че „възлагането на обществената поръчка на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права, придобити по силата на закон или на административен акт, както и когато естеството на доставката или услугата е ограничено до точно определен изпълнител по причини, които не се дължат на възложителя“. Не е ясно точно какви изключителни права и интелектуална собственост притежава Германо-българската индустриално-търговска камара, за да прави реклама на страната ни. Юристи обясниха пред TravelNews, че обществената поръчка е спорна и атакуема пред административния съд. Според тях се заобикаля ЗОП, защото дейността може да бъде изпълнявана още от рекламни и пиар агенции и не може да се говори за ексклузивитет. От Германо-българската индустриално-търговска камара обещаха да изпратят коментар и своята позиция. Нейн главен управител е Митко Василев. Министърът на туризма Христо Проданов засега не коментира случая.

Германо-българската индустриално-търговска камара трябва да разпространи едно прессъобщение в най-малко шест германски медии и да бъде отбелязано като топ новина за минимум един ден в Presseportal, пише в заданието на обществената поръчка. Съдържанието да бъде свързано с интервю с министъра на туризма за зона без КОВИД, свободен живот, текущи полети до Бургас, Варна и София. Второто прессъобщение трябва да бъде до минимум шест медии и да описва новите атракции по Черноморието за семейства и млади пътешественици, екстремни спортове, активен туризъм за млади хора. Третото прессъобщение да бъде за семейната почивка в България – специалната алтернатива. Четвъртото прессъобщение да представя виното и СПА пътуванията в България. Във всички статии трябва да бъде включена информация, че от 2019 г. България е добавена в списъка от държави на Германската национална асоциация на здравноосигурителните каси, в които се признава предоставянето на медицински амбулаторни услуги.

В допълнение камарата трябва да осъществи комуникация с туристическия бранш в Германия и да разпространи два доклада в бюлетините на водеща медийна платформа за лица, вземащи решения в областта на туризма. Докладът трябва да съдържа две теми с интервю с министъра на туризма и за новите атракции в България. Докладите трябва да се появят в бюлетина поне 10 пъти за 30 дни.

Интересен момент е, че член на Управителния съвет на Германо-българската индустриално-търговска камара, е Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (BUBSPA), която беше близка до бившия министър на туризма от ГЕРБ Николина Ангелкова. Организацията отдавна се опитва да привлече германските туристи у нас с плащане по немските здравни каси, но засега няма успех. Хотелиерите от Велинград, Сандански, Хисаря и други курорти обаче казват, че цените на услугите по касите, са много ниски. Освен това в балнео и СПА курортите няма подготвени кадри с немски език.

Всъщност сдружението BUBSPA не представлява целия балнео и СПА бранш. В него членуват само представители на 28 хотела и СПА центрове. Това са предимно хотелиери, които са наследници на бившите мутри от 90-те години и бизнесмени с политически обвързаности. В организацията членуват хотелите на групата на бившата групировка ТИМ. Тя е представена от Елена Косева, която е зам.-председател и изпълнителен директор на "Св. Св. Константин и Елена холдинг" АД. В сдружението са още хотелите на "Галакси инвестмънт груп"', което се свързва с основателите на "Винпром Пещера" Антон Щерев и Атанас Петров. Групата е представена от Живко Иванов, който е зам.-председател. В BUBSPA са членове и хотелите на Васил Златев, бащата на бившия шеф на "Лукойл" у нас Валентин Златев. Стотици хотели от СПА курортите в България не членуват в BUBSPA.

Поставете оценка:
Оценка 1 от 4 гласа.

Свързани новини