Пикът на популярността на швейцарските часовници в света премина на фона на забавяне на глобалния икономически растеж и увеличаване на обема на производство на тези продукти, посочва аг. Bloomberg.
"Това, което видяхме през 2021-2022 г., е извън нормата. Не можехме да си представим, че подобно нещо ще се случи през живота ни. Мисля, че това никога няма да се повтори", цитира той мнението на Анри Бенахмиас, главен изпълнителен директор на Audemars. Piguet, която произвежда, наред с други неща, луксозни часовници под марката Royal Oak (един аксесоар струва средно 50 000 швейцарски франка - приблизително 57 000 USD).
Търсенето в индустрията рязко се е увеличило през последните 3 години, тъй като самоизолиращите се богати потребители насочват вниманието си към луксозните швейцарски часовници. Това доведе до рекордни продажби, като износът на такива продукти достигна 25 милиарда швейцарски франка (28,5 млрд. USD) през 2022 г.
Сега обаче „е време за равносметка“, тъй като основите на индустрията са се променили. Във външната среда се наблюдава повишаване на глобалните лихвени проценти и забавяне на икономическия растеж, което намалява реалния разполагаем доход на потенциалните потребители. В същото време производствените компании водят политика на агресивно повишаване на цените и увеличаване на производството. Тези фактори вече доведоха до намаляване на търсенето и спад в цените на луксозните швейцарски часовници на вторичния пазар през последните месеци, заключава агенцията.