Американският производител на безалкохолни напитки The Coca-Cola Co., която през 2022 г. изтегли марките Coca-Cola, Sprite и Fanta от руския пазар, подаде три заявления във Федералната служба за интелектуална собственост (Роспатент) да регистрира търговски марки на едноименни знаци, съобщава Ведомости с препратка към базата данни на отдела.
През март 2022 г. компанията Coca-Cola обяви спиране на работа в Руската федерация на фона на началото на войната в Украйна. Тогава компанията уведоми за прекратяването на производството и продажбата на сода под международните марки Coca-Cola, Sprite, Fanta в Русия и се фокусира върху производството на местни марки.
В края на юли 2022 г. руското подразделение на Coca-Cola (Coca-Cola HBC Eurasia LLC) промени името си на Multon Partners LLC, след което стартира производството на аналог на Coca-Cola - „Добра кола“ . Тази напитка се различава на вкус от оригиналната Coca-Cola, тъй като е направена по различна рецепта.
Марка "Good Cola" от 2022 г. до 2023 г. той увеличи дела си от 2,8% на 25% и стана лидер в този сегмент, според Ntech. Там не са предоставени абсолютни стойности. Делът на Coca-Cola на руския пазар намаля от 20% на 4,8%, Fanta - от 3,1% на 0,2%, Sprite - от 1,7% на 0%.
Според отчетността на Multon Partners приходите на компанията през 2023 г. са се увеличили с 4% в сравнение с 2022 г. до 77 милиарда рубли. Нетната печалба възлиза на 10 милиарда рубли в сравнение с 4 милиарда рубли година по-рано. През 2021 г. Coca-Cola HBC Eurasia LLC спечели 93,9 милиарда рубли, през 2020 г. - 72,7 милиарда рубли. Нетната печалба на компанията през 2021 г. възлиза на 6,7 милиарда рубли в сравнение с 6,6 милиарда рубли година по-рано.