Западните авиокомпании търпят загуби, след като Русия затвори въздушното им пространство. Китайските компании получават конкурентно предимство, тъй като маршрутите над Руската федерация остават отворени за тях, съобщи вестник South China Morning Post.
„Европейските компании са в изключително неравностойна конкуренция с Китай“, цитира изданието думите на представителя на Lufthansa Йорг Вабер. Използването на къси маршрути в руското въздушно пространство „дава допълнително предимство за намаляване на разходите“, обясни той.
Според вестника популярният полет от Пекин до Франкфурт за китайските авиокомпании отнема средно 9,5 часа, докато германските превозвачи прекарват 12 часа по подобен маршрут. Увеличаването на полетното време води до значително увеличение на цените на билетите поради увеличените разходи за гориво, поддръжка и поддръжка на екипажа. В резултат на това азиатските маршрути, летящи над руска територия, са с 600-1200 юана ($78-156) по-евтини за китайските авиокомпании и отнемат по-малко време.
Настоящата ситуация доведе до значително намаляване на броя на седмичните полети на западни авиокомпании до азиатски дестинации в сравнение с 2019 г. Например през пиковия сезон европейските авиопревозвачи извършват само 23 полета седмично от Амстердам до китайски градове, докато преди пандемията от COVID-19 техният брой достигаше 43.
На 28 февруари 2022 г. Руската федерация затвори въздушното си пространство за 36 държави в отговор на затварянето на въздушното им пространство за руски самолети.
Източник: tass.ru