Близо две трети – 59% от жените предприемачи в България, не са запознати с възможностите за подкрепата на малки бизнеси чрез менторство, финансиране и създаване на контакти. Едва 9% са наясно как да се възползват от наличните ресурси, независимо дали те са финансови, юридически или консултантски, показва неотдавнашно проучване на една от големите компании за картови и дигитални плащания.
Въпреки предизвикателствата, идентифицирани в проучването – като лоши пазарни условия (61%), липса на ресурси (23%) и лошо управление на времето (11%) – жените предприемачи остават решени да успеят. Много от тях търсят подобрения в резултатите на бизнеса си в области като маркетинг и реклама (44%), финанси (28%) и управление на веригата за доставки (24%). Близо 25% се фокусират върху дигитализацията и електронната търговия (21%), докато 18% се стремят да подобрят уменията си за управление на времето. Въпреки това балансирането между работата и личния живот остава сериозен проблем, като 53% от жените често срещат трудности. Сред допълнителните пречки са предразсъдъците при достъпа до финансиране (17%) и по време на бизнес срещи (12%), отчита анкетата.
Компанията за картови и дигитални плащания реши да подпомогне малкия бизнес, който се прави от жени, като им предостави възможност да участват в програмата She`s next. Всички жени предприемачи, които искат да участват в нея могат да кандидатстват в периода от 1 октомври до 10 ноември. Трите най-добри проекта ще получат грантове на обща стойност 45 000 лв. за развитие на бизнеса им.