Около 14,7 млрд. USD бяха похарчени по време на предизборната кампания на кандидата за президент на САЩ от Демократическата партия Камала Харис и бившия президент Доналд Тръмп (кандидат на Републиканската партия), съобщи аг. Bloomberg, цитирайки Федералната избирателна комисия на САЩ.
Такива средства в изборния цикъл през 2024 г. са изразходвани, според избирателната комисия, от кандидати, партии и голямо разнообразие от комитети за политическо действие - от тези, подкрепяни по-специално от Илон Мъск, до нишови интереси организации. Общо има 11 000 „политически групи“.
По-голямата част от разходите са свързани с реклама, „отчаяни призиви за набиране на средства и безкрайни обаждания на вратата към избирателите“. В същото време най-големи усилия в тази област бяха положени в суинг щатите, които според експертите ще предопределят изхода от президентските избори в САЩ днес.
Рекламните кампании в Аризона, Джорджия, Мичиган, Невада, Северна Каролина, Пенсилвания и Уисконсин са се провеждали денонощно. Към класическите предизборни плакати, закачени по прозорците на сградите, край пътищата, както и телевизионната реклама, изпълнила ефира, се добави дигитална реклама, особено в социалните мрежи.
Републиканецът Доналд Тръмп и демократът Камала Харис ще се борят за най-високия държавен пост на президентските избори.