Основният проблем по пътищата е причинен от летните гуми на автомобилите. Това заяви шефът на АПИ инж. Лазар Лазаров пред агенция „Фокус”.
„Призовавам шофьорите да карат със зимни гуми, тъй като голяма част от проблемите днес бяха не толкова от тировете, колкото от леките коли с летни гуми. При най-елементарния мокър участък се завъртаха, караха с несъобразена скорост. В днешната ситуация леките автомобили създаваха проблеми на товарните”, подчерта Лазаров.
По думите му ситуацията по републиканските пътища продължава да бъде тежка, особено в област Ловеч.
На главния път за Варна на територията на тази област в момента има засилен снеговалеж, почиства се и се опесъчава, но въпреки всичко временно се затваря движението на товарни тирове по протежение на областите Ловеч, Велико Търново, Търговище и Габрово. Участъкът е отворен само за леки автомобили.
Инж. Лазаров отчете като тежка и ситуацията в Смолян, където продължава отрязването на паднали дървета и разчистване на пътното платно в района на Чепеларе на пътя от Асеновград за Пампорово.
Той подчерта, че на територията на Бургас обстановката продължава да бъде изключително тежка след наводненията. „Созопол, Приморско, Ясна поляна, това са населени места, до които към настоящия момент достъпъта е доста затруднен”, добави Лазаров. По думите му в Хасково ситуацията се нормализира след спирането на проливните дъждове.
„Много тежка е ситуацията на пътя за Банско, в участъка от Симитли към Разлог на 15 км, където в петък сутринта падна подпорната страна. Половината платно е отцепено. В тези дъждове, в тази обстановка, платното продължаваше да се отцепва, имаше опасност да падне целият път. Затова беше затворен за товарни автомобили. В момента се изсипва инертен материал, за да може да се предотврати срутването на основната част от пътя и веднага започва изграждането на подпорна стена, която да го укрепи, за да може да бъде възстановен до началото на зимния сезон”, посочи инж. Лазаров.
Той уточни, че всички екипи на АПИ са на терен, опесъчава се, разхвърлят се химикали, особено по автомагистралите.
Инженер Лазаров коментира, че снегът се изчиства от пътното платно с гребла и снегорини, така че всичките екипи на поддържащите фирми са на пътя, въпреки финансовия недостиг, който агенцията има. Той подчерта, че на тези екипи трябва да се плаща от бюджета за тази година, който към настоящия момент е нула.