ФАКТИ.БГ

Летните гуми виновни за блокадите

Ситуацията по пътищата продължава да е тежка

Публикувана: 25 Октомври, 2014 19:13
30 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 11861
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Основният проблем по пътищата е  причинен от летните гуми на автомобилите. Това заяви шефът на АПИ инж. Лазар Лазаров пред агенция „Фокус”.

„Призовавам шофьорите да карат със зимни гуми, тъй като голяма част от проблемите днес бяха не толкова от тировете, колкото от леките коли с летни гуми. При най-елементарния мокър участък се завъртаха, караха с несъобразена скорост. В днешната ситуация леките автомобили създаваха проблеми на товарните”, подчерта Лазаров.

По думите му ситуацията по републиканските пътища продължава да бъде тежка, особено в област Ловеч.

На главния път за Варна на територията на тази област в момента има засилен снеговалеж, почиства се и се опесъчава, но въпреки всичко временно се затваря движението на товарни тирове по протежение на областите Ловеч, Велико Търново, Търговище и Габрово. Участъкът е отворен само за леки автомобили.

Инж. Лазаров отчете като тежка и ситуацията в Смолян, където продължава отрязването на паднали дървета и разчистване на пътното платно в района на Чепеларе на пътя от Асеновград за Пампорово.

Той подчерта, че на територията на Бургас обстановката продължава да бъде изключително тежка след наводненията. „Созопол, Приморско, Ясна поляна, това са населени места, до които към настоящия момент достъпъта е доста затруднен”, добави Лазаров. По думите му в Хасково ситуацията се нормализира след спирането на проливните дъждове.

„Много тежка е ситуацията на пътя за Банско, в участъка от Симитли към Разлог на 15 км, където в петък сутринта падна подпорната страна. Половината платно е отцепено. В тези дъждове, в тази обстановка, платното продължаваше да се отцепва, имаше опасност да падне целият път. Затова беше затворен за товарни автомобили. В момента се изсипва инертен материал, за да може да се предотврати срутването на основната част от пътя и веднага започва изграждането на подпорна стена, която да го укрепи, за да може да бъде възстановен до началото на зимния сезон”, посочи инж. Лазаров.

Той уточни, че всички екипи на АПИ са на терен, опесъчава се, разхвърлят се химикали, особено по автомагистралите.

Инженер Лазаров коментира, че снегът се изчиства от пътното платно с гребла и снегорини, така че всичките екипи на поддържащите фирми са на пътя, въпреки финансовия недостиг, който агенцията има. Той подчерта, че на тези екипи трябва да се плаща от бюджета за тази година, който към настоящия момент е нула.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Красо Зелето
1 Отговор
Да определено, не трябва да се кара, зимата с летни гуми. Но това да го изтъквате, е меко казано смешно. Ако пътищата са почистени както трябва, до асфалтова настилка, а не да забършете отгоре, отгоре положението, и да искате колите да не закъсват, нещо се бъркате. Вместо да търсите причина, за ваши грешки, намерете и прочетете как се почистват улиците. В чужбина си има специални машини които пръскат у-те, с препарат, още предишния ден, преди да завали. И снега се топи, и остава само вода. Тогава и с летни гуми да си, няма да има проблем. Но най-лесно е да търсим причини.

Оценка:
-1 +9

Аланкоолу
2 Отговор
Ако бяха изчистили навреме и пътищата...... На кривата ракета космоса и пречи!

Оценка:
-0 +9

velik
3 Отговор
Ръзбирасе Лазаров някои друк трябва да е виновен не ти, некъ.....ци такива отивай някъде с колегите ти на Боровец или Пампорово да покарате малко ски така и така неможе да си свършите работата

Оценка:
-2 +1

бедстващ
4 Отговор
инж. Лазаров Ако снегопочистващите фирми си вършеха работата навременно, щеше да има блокади, ама друг път

Оценка:
-1 +3

ддд
5 Отговор
Ама тук при нас се чака хубавичко да понавали, може и да се позаледи, пък чак тогава ако на някой му е кеф, може да се чисти - нали трябва да има за какво да си говорим в новините!!!

Оценка:
-0 +1

СБА
6 Отговор
Зимните гуми да станат задължителни!

Оценка:
-1 +5

край
7 Отговор
слагайте ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ на реномирани производители и карайте разумно. 90% от хората карат до 30 хил км. годишно и с зимно-летни гуми не могат да износят а каучука им остарява. Реално не ги изхвърлят и само си мислят че имат зимни гуми. Всесезонната гума е за климат като нашия -държи се по-добре на мокро от зимната и за три години ще е износена. С всесезнната гума сте в риск по-малко и няма досадното висене по гумаджииниците

Коментиран от #12


Оценка:
-1 +1

край
8 Отговор
0

0


Отговори



край
преди 32 минути



Черните момчета - гумаджии ще ви кажат че "всесезонна гума няма" - добре че Гудияр Вредещайн, Ханкук и прочие не го знаят и ги произвеждат. Можате да ги купите обаче само от сайтовете.Гумаджиите ги ненавиждат защото ги правят излишни. Днес на Хемус с всесезонните подминах бая собственици на зимни гуми които още не са си ги сложили. Така че проявете здрав разум Купувайте си ВСЕСЕЗОННИ ГУМИ

Оценка:
-2 +1

край
9 Отговор
Закона изисква само грайфер и не прави разлика между зимна, летна и всесезонна гума. Реално можете да го спазите но с летна гума сте просто шейна на снега. Закона е глупав - но и призива всички да слагат зимни гуми е малоумен и обслужва интересите на гумаджиите. Нормалните хора с нормални коли които карат нормално и не са от Смолян Чепеларе или Самоков просто трябва да си слагат всесезонни гуми

Оценка:
-3 +1

гума
10 Отговор
зимни, летни, пролетни, есенни, всесезонни, дневни, нощни и други видове гуми са търговски термин

Оценка:
-4 +0

диан
11 Отговор
само гумите са виновни
тоя дето се е качил с джапанки не е виновен

Оценка:
-0 +0

hienata
12 Отговор

До коментар #7 от "край":


Който кара по 30 000км годишно, ще ти каже, че не си прав. Всесезоните са за хора живеещи в Стара Загора,Пловдив и др. градове в Южна България, където няма много стръмни улици и зимата като цяло е по-мека. Всесезонните гуми лятото вдигат разхода и то доста (зимните дори и стари, също). Аз не съм от Самоков (от София съм),но защо да не отида зимата до Самоков или Банско, защо сам да се ограничавам с някакви всесезонни гуми. Зимните гуми си трябват, та дори и само за да знаеш. че наложили се, можеш да отидеш където си искаш, без да се съобразяваш с метеорологичната прогноза.

Оценка:
-0 +3

wulkan
13 Отговор
Такаа, бях си купил чисто нови летни гуми и когато замръзна зимата в една виелица само аз и тировете бяхме на пътя. Това някъде 2008-2009г. Е не карах със 100, а с 40-50, но пътувах без проблеми. А защо за камионите и автобусите зимни гуми няма? Преди демокрацията да не би да карахме със зимни гуми? Наистина зимната гума дава по-добри показатели в студа, но има значение и размера на грайфера. Като си купите зимни втора и трета употреба, да не мислите, че карате безопасно. Важно е състоянието на гумата. И летните се справят, ако са с добър грайфер. Има такива, на които грайфера не е само надлъжни бразди за дъжд, а е на блокчета, те по-добре стъпват в снега. Тайната на зимната гума е в повечето грайферчета и ръбчета на зацепване в снега и леда(там внимателно че и зимната гума не е сигурна). Ако има лятна нова гума с дълбок грайфер би се справила с повечето проблеми и зимата, но при внимателно шофиране. Това са моите наблюдения.

Коментиран от #22, #24, #29


Оценка:
-5 +1

край
14 Отговор
Днес закъсваха точно такива дето имат летни и зимни гуми, но не са ги сменили. То 90 от сменящите още не са ги сменили. Тия дето бяхме с всесезонни си джиткахме. А хиената му обяснявам при 30 хил.км. годишно твойте зимни гуми навъртат под 10 хил. км на година. Т.е. ти ги караш 5-7г. за да им изтриеш грайфера до индикатора. Е аз на 2 г. хвърлям всесезонните износени. Как мислиш дали твойта изгорела гума е по добра от всесезонната.

Оценка:
-1 +0

край
15 Отговор
Зимните гуми са идеални за гумаджиите. Зимните гуми спират полошо при мокра настилка и "изплуват" по-бързо при вода от всесезонните. Държат се съвсем малко по-зле на сняг. Помислете колко дни през зимата сте на сняг и колко на мокра настилка и вода и си дайте сметка с кои гуми сте в по-голям риск. Не пледирам да се кара с летни гуми зимата - не спират, не тръгват и не се управляват. С такива гуми най-често карат хора които по принцип сменят летно-зимни но са били "изненадани" като днес.

Коментиран от #18


Оценка:
-2 +0

hienata
16 Отговор
Аз прилагам друг метод . През година купувам 2 нови гуми т.е. карам гуми само три(3) години. Не ме интересува колко грайфер има, на третата година заминават в "продавалник". Вземи си едни добри летни гуми и ще видиш как разхода ти спада с около литър на 100км, а и ще започнеш да чуваш радиото в колата дори и при отворен прозорец. Имах за кратко някакви "всесезонни" Toyo и като не успях да кача Бояна при малко сняг , веднага станаха задни. Зимни гуми си купувам среден клас в момента съм с чисто нови FULDA KRISTAL MONTERO 3

Оценка:
-0 +1

край
17 Отговор
Хиена и днеска със зимни гуми ли беше. Щото масово още не са ги сменили хората и с право - другата седмица ще пекне едно слънце и ще стане 20 градуса. Тойо не са лоши гуми Земи си вектор 4 на Гудияр или оптима 4 Ханкук или ... и ще забравиш за гувмаджиите. А за разхода не ми се вярва да е чак литър повече от лятната гума. Това ще рече че следващата седмица със зимната трябва да ти е още по висок.

Оценка:
-1 +0

hienata
18 Отговор

До коментар #15 от "край":


ADAC - тест на зимни гуми за зима 2014 / 2015
"Спeциалистите от ADAC тестваха 28 различни зимни и всесезонни модела в два размера. Резултатът: Във всеки размер има по 4 модела с оценка "добър". Всесезонните гуми не са препоръчителни за което и да е време през годината. "
Обърни внимамие на последното изречение в цитата.

Оценка:
-0 +0

край
19 Отговор
Разгледай таблиците по-долу в теста на АДАС. При разхода никакъв проблем. Всесезоните не са представени от най-добрите и после теста не отчита остаряването. Сравнението 5-6 годишна зимна гума с 2 г. всесезонна ще е катастофа за зимната. Тоя номер дето ги прилагаш с купуването на по 2 гуми не ми допада. Кола с абс спира както спира най -лошата и гума. Държа да карам с еднакви като варка и износване гуми. Сега едната ми е нова но не е по-желание.

Оценка:
-0 +0

hienata
20 Отговор
За разхода можеш да ми вярваш, направих вксперимент , заради един невярващ, карах една седмица със зимните и засякох разхода. Купих си Michelin Energy Saver + и карах една седмица и пак засякох разхода. Резултата беше около 1,5 л на 100км икономия. Всъшност исках да видя вярно ли е това, че Michelin- а икономисва гориво. отговора е пред теб. А това с купуването на две гуми е по финансови причини. В момента имам и обслужвам 3 коли ,12 нови гуми си е цифра

Оценка:
-2 +0

дженев
21 Отговор
Стига сте се джънкали за тия гуми.Днес към 9,30 пътувах от София за Пирдоп.Никакво почистване. Пред мен полицаи с астра над Саранци се забиха в канавката.Бяха със зимни.На връщане три коли извън пътя.Намалях и нарочно гледахме с колегата-със Зимни гуми.
пак никакви следи от почистване.Вече е 14.30ч.Не е май от гумите.Неопитни шофьори и прекалено доверие на зимните гуми.
Но главното си остава безхаберието на службите.Вечерта по новините ще си скъсат гласните струни да обесняват на "невежия" български водач колко чистене паднало......и летните гуми на леките коли били виновни за всичко.Цяла нощ валя и го видяха.Никой не излиза на работа в 16ч. Сутринта тръгват хората.
Айде не се правете на ощипани девици.Иначе за винетки и данъчи ще ни извадите душите....

Оценка:
-3 +3

S Doichinov
22 Отговор

До коментар #13 от "wulkan":


Изби рибата.Дано не излизаш зимата с кола,че страх ме хваща.

Оценка:
-2 +0

o&k
23 Отговор
Нямам эимни эащото не ми трябват-не бих си поэволил да карам БМВ-то си на сняг,щото ще се раэдрънка эа нула време.Но пък съм с 4 нови летни гуми и эадно предаване,което эначи че ако иэобщо тръгна в сняг,1-2 метра мога и да иэмина:)

Оценка:
-3 +0

Пестинконя
24 Отговор

До коментар #13 от "wulkan":


Само забрави да кажеш, че колкото по-широка е лятната гума, толкова е по-добра за зимата! Аз пък когато имах кола си имах зимни гуми на желзни джанти иси ги сменях сам за 30 мин. в гаража. Чисто и просто. Българина винаги знае и разбира от всичко. Големи разбирачи, не случайно сме проофесори във всяка област и броя на загиналите в катастрофи за година е повече от загиналите при войната в Ирак.

Коментиран от #27


Оценка:
-2 +0

nikolay
25 Отговор
В САЩ няма изискване за зимни гуми.

Оценка:
-4 +0

николай
26 Отговор
Гумите трябва да се сменят на всеки 50 000 км независимо какви са.

Оценка:
-3 +0

wulkan
27 Отговор

До коментар #24 от "Пестинконя":


Не можах да схвана нещо, освен че нямаш кола. За останалото какво искаше да ми кажеш? Съгласен си с мене или не? Сложно си го обяснил.

Оценка:
-2 +0

DOS
28 Отговор
А да летните гуми !
Не то няма нищо общо с не почистените пътища нее вобще !
Летните гуми и товарните автомобили те са виновни само и единствено те !
Вярно,че имат малък процент вина летните гуми за закъсали автомобили но пък вие вобще не почиствате пътищата като хората !
Минава ония с снегорина и отпред греблото му 4 пръста над платното ко чисти въздуха ?
Ако чистиха пътищата като хората проблеми нямаше да има да вземат пример от Европеиските държави защо в Финландия,Норвегия и Швеция не се оплакват ? защото уния чистят въпреки,че тяхните камиони са с по 2 ремаркета не закъсват но съответната фирма почиства пътя и пръска с препарат които топи снега и леда...

Оценка:
-2 +4

бай Иван
29 Отговор

До коментар #13 от "wulkan":


Преди демокрацията всички гуми бяха зимни да не кажа направо индустриални.Видинките бяха с такъв грайфер,че зимата нямаше нужда от вериги.Когато ги балансираха гумаджиите слагаха по 200- 300 грама тежести на гума

Оценка:
-0 +0

bai hy
30 Отговор
много ясно че летните гуми са виновни няма как да стане това чудо с летни гуми в снега ако ще и нови да са

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Ренета Инджова
Бившият премиер пред в. "Труд"
Махнете портрета ми от Министерския съвет"

Още бисери
ТОП 5