Междувременно Институтът за пътна безопасност започна независимо разследване на мястото на катастрофата. Диана Русинова от института, заяви пред "Хоризонт", че според първоначалния оглед асфалтът в района на катастрофата е твърде хлъзгав.
"Първоначалният оглед показва видима разлика по отношение на самия асфалт. В по-горната част има участък с доста по-едра фракция, съответно в по-долния край, точно където е станал инцидентът, очевидно материалите не отговарят на изискванията, дори с просто око това е видимо. Когато стъпиш на платното за движение, се вижда, че настилката е много хлъзгава, дори ако застанеш с обувки, а в момента е сухо. Представям си какво е било, когато е било наводнено и мокро", каза пред БНР Диана Русинова.
Тя уточни още, че при огледа е направило впечатление и това, че мантинелите не отговарят на минималните изисквания на производителя.