Двойно повече са кандидатите за войници през тази година спрямо 2018-а. Основната заслуга за това е на кампанията на Министерството на отбраната "Бъди войник". „Преди повече от година и половина започнахме да обсъждаме инициативата „Бъди войник“, с която да представим армията пред обществото. Защото аз видях, че въпреки неудобства, трудности, ниски възнаграждения, хората, които са се обрекли на Отечеството, си изпълняват задълженията честно и съвестно. Затова обсъждаме и такива заслужени промени като по-доброто възнаграждение на военнослужещите и за трета година то ще се увеличи. Но важно беше и друго: да извадим армията пред обществото. С кампанията искахме да покажем, че това което искаме, нова техника, по-високи заплати, средства за подготовка, не е приумица, а необходимост. С „Бъди войник“ искахме хората да усетят, че армията е до тях“, каза министър Каракачанов. По думите му, връзката между народ и армия никога не е губена, но в последните години много хора не са имали пряк досег с нея. „Искаме да покажем, че няма просперираща и модерна държава, която да няма модерна и боеспособна армия“, каза министърът на отбраната Красимир Каракачанов.
В Пловдив информационната кампания се сля с отбелязването на Деня на военния парашутист от Българската армия и Празника на Военновъздушните сили. Хиляди граждани и гости станаха свидетели на атрактивна въздушна демонстрация и демонстрация на способности на Специалните сили. Паралелно с информационната борса и показа на техника и оборудване се състоя и показ на изпълнението на различни видове задачи от подготовката и професионалните задължения на военнослужещите.
„Освен кампанията „Бъди войник“ разчитаме и на социалния пакет, и на модернизацията на армията. Всичко това ще направи професията по-привлекателна“, посочи заместник-началникът на отбраната генерал-лейтенант Димитър Илиев. По думите му до края на годината се очаква да бъдат назначени общо около 800 военнослужещи. Некомплектът в армията може да бъде преодолян за около 5 - 6 години, счита той.