От Агенция "Пътна инфраструктура" са разпоредили цялостна инспекция на мястото на тежката катастрофа на АМ "Тракия", където турски тежкотоварен камион премина в насрещното платно, премаза няколко леки автомобила, в резултат на което загинаха петима души, а дете е с опасност за живота.
Инж. Иван Досев, който е член на управителния съвет на АПИ, е убеден, че изгнилата мантинела не е причина за инцидента. "Причината ще бъде изяснена от следствието. В момента текат следствени действия", заяви Досев пред БНТ.
"Днес ще бъде изпълнена една допълнителна инспекция, съвместно с органи на други институции и организации. Но категорично в конкретния случай не е причина за жертвите тази мантинела", смята инженерът.
Според него неправилно се фокусираме върху мантинелата. Причината според АПИ е някъде другаде.
"Ясно е, че ограничителната система за пътища е стара и тя подлежи на подмяна, която ще се изпълни до края на годината. Но да се поставя фокусът върху нея е неправилно, защото се създава едно впечатление у гражданите за опасност на пътищата", обясни Досев.
Той обясни, че 87% от автомагистралите са с подменени ограничителни системи за пътища, които отговарят на последните нормативни изисквания. "А участъците, които не отговарят на настоящите нормативни изисквания, не означава, че са опасни и не означава, че те не са отговаряли на изискванията по времето на поставянето им", категоричен беше инженерът.
"Нормативната уредба е един процес, който през време се променя и съответно трябва да считаме, че нещо, което сме построили по старата нормативна уредба, е годно за ползване, а не опасно.
Мантинелата не е била причината за това ПТП и тази, която се поставя, отговаря на нормативните изисквания, тя е H2W7. Но новите ограничителни системи за пътища категорично не биха могли да спрат камион. Най-високият клас ограничителни системи за пътища са оразмерени от удар с камион с 38 тона тежест при ъгъл 15 градуса и при скорост 80 км. А скоростта, позволена на автомагистралите, е над 80 км", коментира още Досев.