Отидете към основна версия

2 974 23

Скъпи горива: Искаме от ЕК спиране на пакет "Мобилност"

  • андрей новаков-
  • пакет мобилност

България продължава да защитава позицията си

Снимка: БГНЕС

Задължението празни камиони да кръстосват Европа при тези цени на горивата е регулаторна и икономическа глупост, за която плащат европейските превозвачи, техните служители и потребителите. Това заявява българският евродепутат от ГЕРБ/ЕНП Андрей Новаков в писмо до еврокомисаря по транспорт Адина Вълян.

Той настоява да бъде прекратена разпоредбата на пакет "Мобилност" I за задължително връщане на превозното средство в държавата членка на всеки осем седмици. Според него най-лошият възможен сценарий би бил връщане на празен курс, замърсяващ околната среда и струващ рекордно високи разходи за гориво.

Новаков посочва, че по-високите цени на горивата и допълнителните емисии на CO2 правят тази разпоредба несъвместима с европейските водещи политики и ключови цели за климатичен неутралитет.

Във време, когато държавите членки търсят механизми в помощ на гражданите си да се справят с цените на горивата, задължаването на тежкотоварните превозни средства да пресичат континента без цел е пагубно и лицемерно, се подчертава в писмото и се допълва, че извънредната ситуация с руската агресия срещу Украйна е още по-съществена причина, поради която ЕК трябва да възпрепятства прилагането на разпоредбата.

Новаков припомня, че още през лятото на 2021 г. всички български евродепутати в Комисията по транспорт на ЕП призоваха Комисията да се произнесе относно спорните разпоредби в пакет "Мобилност" I, заради които товарните камиони са длъжни да се връщат у дома на всеки осем седмици. Само няколко месеца по-рано независимо изследване, проведено по задание на ЕК, доказа, че разпоредбата е вредна за климата и ще предизвика 1,9 млн. допълнителни пътувания и увеличение с 2,9 млн. тона емисии на CO2 през 2023 г. При липса на реакция от страна на Еврокомисията обаче разпоредбата влезе в сила на 21 февруари тази година.

България продължава да защитава позицията, че тя е в противоречие със Зелената сделка и че нарушава основния принцип за свободно движение на хора и стоки в ЕС. Регламентът се оспорва от девет страни членки с аргумента, че блокира конкуренцията в транспортния сектор.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 19 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове