Отидете към основна версия

1 640 29

Софийски патент "ремонт на ремонта": Пак ще пренареждат жълтите павета

  • жълтите павета-
  • ремонт

Само 7 месеца след ремонта на бул. "Цар Освободител" пред парламента паветата са доста разместени и на места разстоянието между тях достига 10 см Изпълнителят на обществената поръчка и общината посочват като причина метода по пренареждането и изискванията на Министерството на културата за опазване на културното наследство.

За пореден път емблематичните жълти павета в центъра на София трябва да бъдат пренареждани, съобщи БНТ. Само 7 месеца след ремонта на бул. "Цар Освободител" пред парламента паветата са доста разместени и на места разстоянието между тях достига 10 см.

Изпълнителят на обществената поръчка и общината посочват като причина метода по пренареждането и изискванията на Министерството на културата за опазване на културното наследство.

Най-разместени са паветата в активната лента пред Народното събрание. Няма как да започне нов ремонт без да бъде затворен участъкът за движение. След публикация на "Спаси София" миналата седмица имаше велошествие, за да се види какво е състоянието на настилката.

"Би трябвало да има елементи, които да не пречат и да не повредят павето, когато трябва отново да се пренареди. Има съвременни материали, които не биха навредили на павето, така че при следващо поставяне и пренареждане то да не се разруши", обясни инж. Ангел Попов - пътен експерт.

По думите му, преди да бъдат извадени паветата, фирмата-изпълнител е извадила снимков материал как са разположени преди да бъдат разрушени. И хората, които са ги правили преди 40 години са се съобразили с това, допълни експертът.

От фирмата-изпълнител казаха, че при обновяване на трасето пред Народното събрание детайлът, който е заложен за изпълнение при пренареждане на паветата чрез прилагане на автентична технология, съгласувана с Националния институт за недвижимо културно наследство, в началото на ХХ век жълтите павета са редени върху "пясъчна възглавница" без свързващ елемент. След пускането на движението обаче, заради натоварения трафик се получава обаче разместване в хоризонтална посока. Приложената технология е основана за леко и пешеходно движение максимум до 50 МПС-та на ден, включително и аварийни автомобили.

Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове