Независимият общински съветник Борис Бонев днес представи 5 мерки за гарантиране на пътната безопасност в столицата, които зависят изцяло от местната власт. “Общината е стопанин на улиците и е отговорна за безопасността на участниците в движението. Столичната община може да направи много - има правомощия, бюджет и общинска полиция, но резултати няма! Не приемам безочливото прехвърляне на отговорността към МВР, когато по закон, управляващите София носят отговорността за улиците и организация на движението. Като общински съветник предлагам 5 големи мерки, с които Столичната община незабавно да започне битка срещу безумието в нашия град.” - каза Борис Бонев.
На първо място експертите от Спаси София предлагат реорганизация на няколко опасни кръстовища в целия град. “Още през 2020 г. изработихме и подарихме на Общината десетина проекта, предвиждащи физически мерки, така че ключови кръстовища да са безопасни за всички участници в движението. От тогава ги молим да ги изградят, но нищо не е направено, въпреки осигуреният бюджет от 5 млн. лв. за тази цел.” - каза Кристиян Христов, транспортен инженер от Спаси София.
На второ място от Спаси София питат какво прави Общинска полиция, която е на пряко подчинение на кмета Фандъкова, а за нейната издръжка столичани отделят по над 20 млн. лв. всяка година. “Кметът има пълното право да дава задачи и цели, както и да изисква изисква резултати от 140-те служители на общинска полиция. Какво правят те? Настоявам кметът Фандъкова да излезе и да обяви задачите и резултатите на полицията, която ѝ е пряко подчинена!” - заяви общинския съветник Борис Бонев.
От Спаси София предлагат и денонощен режим на работа на всички светофари по основните градски улици и булеварди в София, за да може да се препятства движението с висока скорост. Градските експерти повдигат и въпроса за липсващата и невидима пътна маркировка в столицата. “Маркировката или се разрежда или е крайно некачествена, за да се краде. Какво иначе е обяснението за невидимата маркировка по улиците на София? - пита Андрей Зографски, експерт към Транспортната комисия на СОС и добавя, че двете мерки са изцяло задължение и отговорност на общинското управление.
Борис Бонев обърна внимание и на факта, че София няма зам.-кмет по транспорта повече от 6 месеца. “Фандъкова даже не намери някой, който да замести предишния, който си тръгна след скандали за корупция. Това е ясен сигнал колко пътната безопасност е важна за това управление. Затова видимите резултати по улиците на града са трагични. Отговорно заявявам пред гражданите, че Общината има правомощия и бюджет да се бори с нарушителите по пътищата, но освен да прехвърля вината, не прави нищо. Гарантирам, че след местните избори тази есен ще има промяна. Имаме проектите, експертите и политическата воля да се справим с безумието, защото софиянци трябва да спрат да губят животите си по улиците в града!” - категоричен е Борис Бонев.