Обучението на полигон да бъде задължително, но да се случва след придобиване на шофьорска книжка, разкри в. "Телеграф". Това е една от идеите, които се обсъждат в транспортното министерство, чийто началник Георги Гвоздейков преди около месец се обяви за връщането на полигоните в практическото обучение на шофьорите.
Идеята на Гвоздейков е полигоните да се завърнат след години отсъствие от програмата, но значително по-модернизирани и технически, и практически спрямо положението им през 90-те, когато за последно бяха използвани в подготовката на водачите. В момента сме на етап проучване на международния опит с такъв вид учебни площадки, казаха за „Телеграф“ от министерството. Със сигурност ще се ползват добрите практики, установени в страни като Германия, Австрия, Испания и Хърватия.
Според експертите курсът трябва да бъде 10 учебни часа и да завършва с „Да“/“Не“ според преценка на инструктора. За водачите, които не се справят добре, може да има допълнителни часове. В първите часове ще се ползва специализиран учебен автомобил, като идеята е в напредналата фаза водачите да карат личните си автомобили.
Данните на застрахователите сочат, че обучението на полигон дава 10 пъти намаление на шанса водача да причини тежко ПТП в бъдеще“, каза за „Телеграф“ Красимир Йорданов, бивш рали състезател, днес собственик на най-голямата школа за обучение на водачи във Великотърновска област.