„Български пощи” предупреждава за нова фишинг кампания от името на дружеството. Изпращат се фалшиви имейли и SMS-и с цел събиране на чувствителни лични данни.
В съобщенията се уведомява, че клиентът има пратка /понякога се посочва произволен номер/ и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател, като е необходимо да предостави лични данни от банкова карта и др.
Дневно в колцентъра на дружеството постъпват около сто сигнала във връзка с измамата.
„Български пощи“ обръщат внимание, че не изпращат тези съобщения, не изискват по имейл info@bgpost.bg или SMS заплащане on-line на такси и по никакви поводи не изискват лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката.
Дължимите суми и държавни вземания към дружеството се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите.