Отидете към основна версия

2 904 13

Иван Таков: "Червената зона" за паркиране противопоставя едни граждани на други, това е половинчато решение

  • иван таков-
  • червена зона-
  • половинчато решение-
  • граждани

Докладът на "Спаси София" за промени в Наредбата за организация на движението на територията на Столична община не решава проблема с паркирането в града и няма как да го подкрепим, заяви председателят на Местна коалиция "БСП за България" и на комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС

Снимка: NovaNews

Въвеждането на "червена зона" за платено паркиране в идеалния център на София е половинчато решение и противопоставя едни граждани на други. Това заяви Иван Таков, председател на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност и на Местна коалиция "БСП за България" в СОС. Той добави, че това е само една от всичките причини групата на социалистите да не подкрепи доклада на "Спаси София" за промени в Наредбата за организация на движението на територията на Столична община. Документът беше разгледан днес на извънредно съвместно заседание на три от комисиите в СОС - по транспорт и пътна безопасност, по финанси и бюджет и по икономика и собственост и беше отложен.

"Наредбата за организация на движението на територията на Столична община е абсолютно недомислена. Тя е едно недоносче и е така вече години наред. Тази наредба не решава фундаментално проблема с паркирането в града, коментира Иван Таков. А това, което предлагат от "Спаси София" не е реформа в паркирането. Разширяването на платените зони за паркиране и повишаването на цените може да изглежда като реформа само в главата на Борис Бонев. За нас това е ограничаване на правото на част от софиянци да паркират в центъра на града. БСП никога не е подкрепяла подобни предложения, няма да го направим и сега. Защото нас ни е грижа за хората. За разлика от Андрей Зографски, който заяви на всеослушание, че целта на предложените от тях промени е, цитирам: "да откажем всеки идиот да идва с колата да паркира в центъра на града".

Иван Таков добави, че "Спаси София" уж е партия с подчертано социални възгледи и уж работи за удобството на всички граждани, а с доклада си с предложения за промени в Наредбата за организация на движението внася допълнително класово разделение. "Въвеждането на "червена зона" ще облагодетелства хората, които живеят в идеалния център на София. А работещите в този периметър ще бъдат тежко наказани. И всичко това при положение, че и живеещите, и работещите в центъра имат еднакъв принос за поддръжка на инфраструктурата - всички те плащат пътен данък. Това е крайно несправедливо и противопоставя едни граждани с права срещу други граждани с права, каза той. - Противопоставянето е и по още една линия - на богати и бедни. Тези, които могат да си позволят да плащат по 50 лв. на ден, ще паркират в центъра. Останалите няма да могат".

Иван Таков отбеляза също, че докладът не дава достатъчна яснота по отношение на финансовите разходи, свързани с промените в Наредбата. "От "Спаси София" не прилагат финансов анализ в детайли, няма прогнози за очаквани приходи, нито за разходи. Не са обосновани и защитени с проучване и анализ всички предложени нововъведения, каза той. - Когато има предложение за радикални промени, то трябва да бъде категорично защитено. И ползите да бъдат абсолютно неоспоримо доказани. В доклада на "Спаси София" такова нещо няма. Точно обратното - той по-скоро създава нови проблеми и провокира много повече въпроси, отколкото да дава отговори и яснота и най-вече - да решава проблема с паркирането в града".

Председателят на комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС добави, че решението на проблема с паркирането в София не трябва да бъде търсено на парче и отделно от цялостния транспортен план в столицата. "БСП от години се противопоставя на половинчатите решения, които в крайна сметка ще доведат до това градът да се превърне в един голям платен паркинг, коментира Иван Таков, който е председател на БСП - София и заместник-председател на БСП. - Разбира се, трябва да има ясна регулация за паркирането, но тя е свързана с подобряване на градския транспорт, който трябва да бъде сигурен, редовен, удобен и достъпен за ползване. Трябва да има достатъчно и удобни паркинги и чак тогава да мислим за постепенно въвеждане на рестрикции и наказания, каквито на практика са сегашните зони за паркиране".

Председателят на Местна коалиция "БСП за България" в СОС сравни предложенията на "Спаси София" за промени в Наредбата за организация на движението на територията на Столична община с тази за нискоемисионните зони. "Много по-лесно е да въведеш рестрикции и наказания, отколкото да намериш цялостно решение на един голям проблем, какъвто е този с организацията на движението в София, коментира Иван Таков. - Наредбата за зона с ниски емисии на вредни вещества е половинчато решение. Ако имаш пари за нов автомобил, ще можеш да влизаш в центъра. Ако нямаш - получаваш забрана. Същото е с "червената зона" - ако имаш пари, ще паркираш в центъра. Ако нямаш - получаваш забрана. А хората, които живеят в идеалния център, получават възможност автомобилите им да домуват в "червена зона" срещу символичен годишен абонамент. И тук е другият съществен момент - паркирането и домуването на автомобили са две съвсем различни категории, които трябва да бъдат разглеждани отделно и да бъдат търсени максимално практични решения така, че да не бъдат сблъсквани и противопоставяни".

Иван Таков добави, че е категорично против средствата от платеното паркиране да отиват в бюджета на Столична община. "Те трябва да влизат в ЦГМ и да бъдат използвани за подобряване на условията за паркиране, за изграждане на паркинги и за подпомагане на работата в посока повишаване на качеството на градския транспорт и неговото развитие, каза той. - В крайна сметка проблемите с паркирането вече не са само в центъра. В Студентски град и в "Люлин", например, е истински кошмар. И решението изобщо не е въвеждането на зони за платено паркиране - те просто отлагат справянето с проблема и го прехвърлят на друго място. Необходим ни е много ясен план за подобряване на градския транспорт и за изграждане на паркинги, който да даде достатъчно добра алтернатива на гражданите и те да предпочетат да слязат от автомобилите си, защото тя им е по-удобна и изгодна".

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 13 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове