Британският летищен оператор BAA, собственост на испанския строителен гигант Ferrovial, ще трябва да продаде три от седемте си летища на Острова по препоръка на Комисията по конкуренцията в Обединеното кралство. Това ще е най-голямото сътресение за сектора на британските летища, след като BAA бе приватизиран през 1987 г. Той ще трябва да продаде две от летищата си в Лондон - най-вероятно Gatwick и Stansted, както и това в Глазгоу или Eдинбург. Регулативният орган смята, че има проблеми с конкуренцията за всякo от седемте летища на BAA във Великобритания, към които освен изброените спадат Heathrow и тези в Саутхемптън и Абърдийн. BAA, начело на която е сър Найджъл Ръд, и нейният монопол според комисията са довели до намаляване качеството на предлаганите на пътниците услуги.
Наоколо вече кръжат потенциални купувачи като най-големия летищен оператор на Oстрова?- Manchester Airport Group и Global Infrastructure Partners, джойнт-венчър на Credit Suisse и GE, който вече притежава 50% в летище Лондон Сити. Очаква се силен интерес и от водещи чуждестранни летищни оператори, инфраструктурни групировки и държавни фондове.
Преди 2 години Ferrovial купи 83% от BAA за 10 млрд. GBP. Каквото и да се случи със собствеността на BAA в Лондон, таксите, които той определя за Heathrow и Gatwick, няма да се променят до 2013 г. Окончателното решение на Комисията за конкуренцията ще бъде публикувано през първото тримесечие на 2009 г. след обществено обсъждане. Междувременно авиопревозвачи, сред които и British Airways, призоваха да бъдат наложени по-строги правила в дейността на летищата.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.