Договорът за концесията на жп гарата в Пловдив се прекратява по взаимно съгласие. Предложението е направено от концесионера Миролюб Столарски и е прието от правителството, съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията. Причината за прекратяване на концесионния договор са започналите от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ строителни дейности на територията на гарата по проекта за развитие на жп възел Пловдив, който се финансира със средства от ЕС, уточнява БНР. Строителството ще препятства ползването на обекта на концесия за продължителен период от време, уточняват от ведомството.
Концесионният договор за гарата бе подписан през 2013 година с ангажимента да продължи 35 години и концесионерът да инвестира 11 милиона и 200 000 лева. Компанията Карат С на Миролюб Столарски реставрира чакалнята на гарата, изгради хотел в съседство, както и перон на автогара на паркинга пред гарата.
В същото време работата по пробива доведе до конфликт, тъй като навлиза в територията на концесията. Миролюб Столарски подаде жалба в Административния съд срещу издаденото от Община Пловдив строително разрешение. Сега се очаква в рамките на постигнатото споразумение с транспортното министерство той да оттегли жалбата си и строителството на пробива да продължи в посока бул. „Христо Ботев“.
От Министерството на транспорта потвърдиха, че е постигнато споразумение бизнесменът да получи компенсация от близо 10 милиона и 731 000 лева за направените инвестиции.
Процедурата по прекратяване на концесията трябва да се извърши в срок от 30 дни.