Ремонтът на напълно реновираната пътека за рулране на летище "Варна" е на стойност 8.6 млн. EUR. Това е и третата най-голяма инвестиция на концесионера - „Фрапорт Туин Стар". До момента на морския аеропорт са вложени 136 млн. EUR. Плановете са до 2046 г. инвестициите в летището да достигнат общо 196 млн. EUR.
Особеното на пътеката за рулиране на летището е, че тя отличава с най-голямата носимоспособност в страната и се очаква през следващите 20 години през нея да преминат 160 000 полета с над 21 млн. пътници. Построена е за 180 дни, през които работата на летището не е нарушена или прекъсвана, въпреки рекордно високия зимен трафик, който летището отчете през този период.
Новата пътека за рулиране е също така устойчив проект по своето изграждане, тъй като старата бетонова настилка бе претрошена и положена под новата конструкция на настилката, която е с дължина 1030 м., широчина 38 м без уширенията и със средна дебелина 1.08 м. Тя е оборудвана с 92 броя диодни осеви лампи, 36 броя електрически шахти и ново окабеляване, което ще доведе и до спестяване на голямо количество ток. Използвани са 11 200 куб.м рециклиран претрошен бетон, а останалите инертни материали са: полимер-модифициран асфалт 4670 куб.м, биндер - 3750 куб.м и чакъл – 21000 куб.м.
Това е поредният важен проект по линия на безопасността, който се реализира на Летище "Варна" от началото на концесионния договор с държавата, и чрез него пътниците и екипажите ще усетят подобрено изживяване, по време на пристигане и кацане.
Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК