За нов вид телефонна измама предупреждават от СДВР. Мними банкови служители опитват да измъкнат лични данни от жертвите си и да източат сметките им. Схемата е далеч по-различна от най-добре познатата пари за операция на близък. И макар че е нова, в СДВР вече са получени 12 сигнала от граждани. При тази схема мним банков служител намира контакт с граждани и под различни предлози опитва да се добере до техни лични данни, разказват от БНТ.
"Измамата се състои в телефонно обаждане или изпращане на имейл на случайни граждани, като отсрещната страна се представя за банков служител, след което засяга даден проблем със сигурността на банката. Относно разрешаването на проблема мнимите банкови служители изискват от гражданите потребителски имена и пароли за банките им в приложенията им за онлайн банкиране, както и номера на банкови карти. След придобиването на тези данни измамниците вече имат достъп до личните средства на потребителя и съответно веднага се разпореждат с тях", казва Йордан Пешев, началник на 4-и сектор в отдел "Икономическа полиция" към СДВР.
Банковите институции нямат практика да изискват по телефона или по имейла предоставяне на лични данни от свои клиенти. От полицията призовават при опит да бъдат измамени, хората незабавно да сигнализират органите на МВР.