„Фантомът на операта“ е покорил не само публиката на Стария континент и зад Океана, но дори и в Саудитска Арабия, където спектакълът се е играл цели два месеца пред местната публика. За целта е бил изграден специален театър направен именно за този мюзикъл, който с огромен успех е завладял сърцата на публиката в арабското Кралство.
„Фантомът на операта“ е първият оригинален мюзикъл, който се играе в продължение на два месеца в арабската държава. За целта, в голямата арена на столицата Рияд бе изграден специален театър, в който спектакълът се поставяше при огромен успех. Със 100-членния си състав от актьори, музиканти и симфоничен оркестър, спиращи дъха пейзажи, смайващи сценични ефекти и повече от 230 костюма, „Фантомът на операта” представя на публиката едни от най-известните и вълнуващи мелодии на Андрю Лойд Уебър като „The Phantom of the Opera”, „Think of Me” и „Music of the Night”.
През 1984 година Андрю Лойд Уебър се жени за младата актриса Сара Брайтман. Композира „Реквием” заради високия сопранов глас на Сара, но иска да покаже таланта на съпругата си в по-мащабно произведение. „Фантомът на операта” е създаден именно заради Сара Брайтман, която изиграва главната роля на Кристин Дайе.
Идеята много интригува Уебър и продуцента Камерън Макинтош. След множество неуспешни опити да бъде намерен либретист, който да превърне сюжета на романа в мюзикъл, Камерън Макинтош открива в конкурс за млади композитори и либретисти Чарлз Харт – 24 –годишен начинаещ композитор, който оправдава очакванията му и създава песните за „Фантомът на операта”
Осен него творческият екип включва още една дебютантка – театралният дизайнер на оперни и драматични постановки Мария Бьорнсон. „Фантомът на операта” е нейният първи мюзикъл. Именно тя проектира прочутата маска на Фантома, станала запазен знак, и измисля гондолата в подземията на Парижката опера. Също тя настоява прословутият падащ полилей да бъде спуснат над публиката, а не върху сцената. Именно Мария Бьорнсон по-късно е носител на наградата „Томи” за великолепните костюми на постановката.
Уебър кани за режисьор Харолд Принс, който прави постановката със замах, напълно оправдавайки идеята на композитора.
Най-зрелищния мюзикъл на всички времена.
След броени дни 100 души започват да строят сцената в НДК, която пресъздава Парижката опера в шедьовъра на сър Андрю Лойд Уебър световноизвестния мюзикъл "Фантомът на операта".
Издигат се стотици тонове декори, техника, реквизит за една от най-мащабните продукции, която идва за втори път у нас. Участниците сменят над 230 костюма, в постановката има 22 смени на сцени, 281 свещи, 250 килограма сух лед и 10 машини за мъгла и дим. Пищните костюми са изработени от скъпи материи – коприна, кадифе, дантели, с над 1 200 пришити декоративни елементи – скъпоценни камъни, мъниста, апликации. Завесата пък, която се спуска в пето действие, е направена от 20 000 копринени рози, ръчно бродирани в Китай.
Що се отнася до гардероба, „Фантомът на операта” се смята за най-естетически изпипаната и пищна постановка на Бродуей. Именно заради костюмите постановката е удостоена с престижната театрална награда „Тони”.
Какво още ще види и чуе зрителя?
Въпрос на който можете да си отговорите сами ако присъствате в залата и видите с очите си този шедьовър на всички времена.
„Фантомът на операта“ е признат за една от най-красивите и зрелищни продукции в историята, гледан от над 160 милиона души в 41 страни и 186 града.
Най-пищният и прочут мюзикъл „Фантомът на операта” ще се играе от 29 август до 5 септември, в зала 1 на НДК.