Отидете към основна версия

3 184 10

Моден гигант си навлече яростта на обществото с "расистка" реклама

  • скандал-
  • расизъм-
  • модна марка-
  • чернокожо дете-
  • блуза-
  • обиден надпис

Зелена блуза с надпис "най-готината маймуна в джунглата", бе представена от чернокожо дете

Вълна от възмущение и призиви за бойкот, предизвика модния гигант H & M с представянето на

Модният гигант H & M се изправи пред вълна от яростни критики и бурни реакции, след като пусна спорна реклама, която бе приета като "расистка".

Гневните купувачи дори призоваха обществото да бойкотира шведската модна верига, след като на страницата ѝ бе представена детска блуза, рекламирана от чернокожо дете, което обществото видя като расистка обида.

Дрехата, която предизвика бурните реакции, се появи на британския и американския уебсайт на марката. Тя е една от три блузи с еднаква кройка, но различен цвят и картинка.

Възмущението на потребителите дойде, след като забелязаха, че зеленият вариант на блузата, с надпис: "Най-готината маймуна в джунглата", е представен от чернокожо дете, а останалите два варианта са носени от бели деца.

Разгневените потребители използваха социалните мрежи, за да привлекат общественото внимание върху представянето на дрехата, което представлява расова обида и дискриминация.

Нещата се усложниха, когато от компанията за дрехи отговориха на обвиненията, заявявайки, че намерението им е било да предизвикат и покажат "положително чувство", съобщава The Sunday Times.

Потребителите мигновено реагираха и на това, казвайки, че с това си изказване компанията изглежда предполага, че чернокожите модели не се вписват в позитивния образ, който искат да постигнат.

Опитвайки се да поеме контрол над създалата се ситуация, от H & M публикуваха извинение в Twitter, което гласеше: "През годините сме работили с много модели от различни етнически групи, създавайки нашите кампании. Примерите за такива модели са: Наоми Кембъл, Алек Уек, Кендъл Дженър, Владимир Маккририй, Имаан Хамам, Лиу Уен, Салма Хайек."

Шведската модна верига премахна снимката и се извини за неволно предизвикания расистки скандал.

"Разбираме, че много хора са разстроени за образа. Ние, които работим в H & M, можем само да се съгласим с недоволството им", заявиха от компанията в изявление пред The Washington Post и добавиха: "Дълбоко съжаляваме, че снимката е предизвикала такива емоции у хората, и също така съжаляваме за действителния печат. Ето защо, не само премахнахме изображението от нашите канали, но и облеклото от нашата продуктова оферта в световен мащаб".

Потребители в Twitter обърнаха внимание и на факта, че другите две блузи от серията, включително една, на която пише "Експерт по оцеляване", са рекламирани от бели деца.

Музикалният критик Абил Макконън Тесфайе пише: "Събудих се тази сутрин шокиран и смутен от тази снимка. Аз съм дълбоко обиден и няма да работя повече с H&M".

Редакторът от New York Times Чарлз Блоу написа в пост: "H&M, защо загубихте проклетите си умове?!?!?!"

НБА звездата Леброн Джеймс публикува променена версия на снимката в Instagram, нанасяйки картина на короната над оригиналния печат и пишейки насърчителните думи: "Достатъчно за теб и за всичко, което виждам, когато гледам тази снимка. Виждам един млад крал!"

Това не е първият път, когато модната верига е обвинена в расизъм.

Преди две години H & M откри първите си магазини в Южна Африка, в Сандтън и Кейптаун, но откриването не мина, както беше планирано. Шокиращо, в рекламната кампания, която трябваше да отбележи присъствието на марката в региона, липсваха чернокожи модели. Това разбира се предизвика бурни реакции и яростни критики от страна на потребителите и донесе на шведската компания за дрехи доста неприятности.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини