Отидете към основна версия

3 819 10

Защо качването в самолета отнема много време?

  • самолет-
  • качване-
  • полети-
  • авиокомпании

Качването на борда е една от най-трудните части от пътуването със самолет и е разочароващо за много пътници

Снимка: Shutterstock

Пътуването до далечна дестинация, която отдавна мечтаем да посетим или до бленуваното място за ваканция, винаги е свързано с приятното чувство на очакване и нетърпение.

Това преживяване обаче е съпроводено от няколко предварителни дейности, които често могат да бъдат досадни – опаковане на багаж, чекиране на летището, проверка за сигурност, намиране на гейт и най-накрая – качване на борда на самолета.

"Качването на борда е една от най-трудните части от пътуването със самолет и е разочароващо за много пътници", обяснява репортерът Лесли Джоузефс от CNBC., предава profit.bg.

През 70-те години на миналия век средното време от момента, в който самолет на Southwest Airlines пристига на изхода, до момента, в който излита, е само 10 минути. Днес то е 45-55 минути. "Имахме по-малки самолети, само 122 места в оригиналните 737-200", казва Крис Паркс, директор по иновациите в Southwest.

Според правителствени данни от САЩ, закъсненията на полетите струват на авиокомпаниите и пътниците около 33 млрд. долара всяка година. Но експертите твърдят, че ускоряването на процеса на качване на борда всъщност не е приоритет за авиокомпаниите – те са монетизирали всичко в него.

"Големите авиокомпании са събрали милиарди долари от програмите си за лоялност, така че е много важно да ги поддържат достатъчно привлекателни за клиентите", казва Джоузефс.

"Различните групи за качване на борда, които виждаме днес, са се появили, защото хората ценят приоритета си при качване", допълва Кери Филипович, бивш старши вицепрезидент по обслужването на клиенти в American Airlines. "Така че авиокомпаниите използват това, за да генерират повече приходи и да възнаградят най-добрите си клиенти.

От края на 2022 г. Southwest тества нови концепции за подобряване на времето за качване на борда. Целта на компанията е да го съкрати с две минути.

"Допълнителните минути в нашия мащаб, когато става дума за 800 самолета, са малко, но те се натрупват много бързо", казва Крис Паркс.

"Колкото повече сме в състояние да обърнем самолета навреме, това ни позволява да летим по-надеждно за нашите клиенти, както и да летим с повече пъти на ден, за да поддържаме разходите си ниски.", допълва експертът.

Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 14 гласа.

Свързани новини