Звездите от „Спасители на плажа“ си спомнят за участието си в хитовия сериал и разкриват, че са получавали само по 3500 долара на епизод.
Изключително популярната програма се радваше на повече от 1 милиард зрители седмично и се излъчваше в продължение на 11 сезона между 1989 и 2001 г. Сред актьорите бяха Памела Андерсън, Дейвид Хаселхоф, Джереми Джаксън, Кармен Електра, Ясмин Блит и Били Уорлок.
Сериалът проследяваше живота на спасителите, които патрулираха по плажовете в Лос Анджелис, като имаше и допълнителен сериал на Хаваите, и изстреля много от звездите към световна слава.
Въпреки огромния рейтинг се оказва, че актьорите всъщност не са получавали много пари в сравнение с хонорарите, които другите в бранша са получавали по онова време.
В новия документален филм на Hulu, посветен на този феномен, „След „Спасители на плажа“: Миг под слънцето", актрисата Никол Егерт си спомня, че те са печелели драстично по-малко в сравнение с колегите си от „Приятели“.
„Тогава предлагаха на всички по около 3 500 долара на епизод. В „Приятели“ по това време мисля, че всеки от тях печелеше по 1 млн. долара на епизод“, разказва звездата, която играе Роберта „Съмър“ Куин.
Друга звезда от "Спасители на плажа" Ерика Еленяк, продължи: „Всъщност си спомням, че се изплаших, като видях първата си заплата, след като бяха извадени данъците. Питах се: „Какво?! Какво се случи току-що? Как наистина ще живея с тези пари?“."
"В „Спасители на плажа“ няма нито един богат актьор. Нито един. Това е странно, защото богатството винаги е споделено, когато участваш в хитово телевизионно шоу.“, съгласява се Били Уорлок, който играе Еди Крамер.
След първия сезон по NBC сериалът първоначално е отменен, но успява да оцелее и става изключително успешен.
Съавторът Дъглас Шварц разкри, че „Спасители на плажа“ е привличал около 1,2 милиарда зрители седмично по целия свят, което е влязло в историята като „най-големия брой зрители на всяко предаване в историята на телевизията“.
Сериалът все още държи рекорда на Гинес за сериал с най-голяма телевизионна аудитория през 1996 г., привличайки повече от 1 100 000 000 зрители.
Сценаристът Майкъл Бърк обяснява, че макар сериалът да е бил успешен, зад кулисите са били „с ограничен бюджет“ и „просто не са могли да си позволят да платят“ на актьорите това, което са искали.
Крис Конъли, сътрудник на ABC News, заяви: „"Спасители на плажа" направи много пари, но не и за актьорите. Телевизията се отнасяше към участващите в продукцията като към колежански спортисти. „О, ще си изкараш парите по пътя. Ще спечелиш парите си, защото си станал известен в „Спасители на плажа“."
Вместо това Дейвид, Кармен, Памела и компания трябвало да мислят нестандартно, когато става въпрос за печелене на пари - звездите започнали сами да се свързват с големи марки, за да рекламират продуктите им.
„Аз лично се обърнах към Adidas. Лично аз вдигах телефона" - смее се Джереми Джаксън. „Наистина мисля, че просто се възползвах от една възможност. След като не можех да си взема каквито си поискам дрехи, не можех да нося каквито и да реша обувки... просто се възползвах напълно от възможността."
Кармен Електра добави: „Трябваше да използвам „Спасители на плажа“ по различен начин, така че започнаха да ми плащат за участия, за да се появявам в клубове по целия свят заради известността. Това бяха лесни пари."