Отидете към основна версия

11 801 30

Дянков втрещи администрацията

  • симеон дянков-
  • административна реформа-
  • бетина жотева
Снимка БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

„Обсъждаме различни идеи”. Това е заявил миналият петък министърът на финансите Симеон Дянков относно административната реформа в България пред ръководни служители от НАП. Тогава не бе ясно дали го е казал  на майтап или наистина.  Подразбрало се е, че Централата на Агенция „Митници” се обсъжда да бъде разположена в Русе, а Централното управление на НАП във Велико Търново, научи още същият ден Факти. бг.

Дянков имаше подобни идеи за децентрализация още през 2009 година, след което се замълча и се заговори, че това щяло да коства доста средства.

Звучи невероятно, звучи като виц, но  още тогава служители на администрацията повярваха и се притесниха какво ги очаква.

Същият ден потърсихме за коментар говорителят на финансовото министерство Бетина Жотева, която заяви: „НАП ще ги местят в Харманли не във Велико Търново. Причината е, че не може цялата администрация да бъде концентрирана  в София. Не мога да кажа от кога ще започнат да се местят”. Десет минути след този разговор тя се обади отново и заяви, че се е пошегувала. Да след този разговор и на нас във Факти.бг ни се стори шега, е какво пък „Митниците” в Русе, защото Ваньо Танов бе там шеф на РПУ-то, а пък НАП в Харманли, защото г-н Красимир Стефанов е от Харманли”. И ние повярвахме.

Днес обаче „24 часа” осъмна с чело: „Ще ръководят туризма от Пловдив, НАП – от Велико Търново”.

Според столичния вестник до месеци стартира чиновническото преселение. Ако пилотният проект е успешен, ще се готви и извеждането на министерства. Плановете били заместник-министърът по туризма Иво Маринов да се премести с администрацията в Пловдив. Там вече се ремонтирала сграда, която е до Римския стадион. Пренасянето се очаквало да стане есента. Първоначално чиновниците всеки ден ще пътуват от София до Пловдив и ще се извозват обратно. Така щяло да е докато администрацията се подменяла с пловдивчани, според „24 часа”.  Нов дом , но във Варна щяла да има агенцията по рибарство , а тази по виното отивала в Плевен. Агенцията по морска администрация отива в Бургас, а пристанищната в Русе. За НАП и Митниците, със същите дестинации, пише и столичният ежедневник.

Планирало се тази неделя премиерът Бойко Борисов да обяви кой ще смени дома си.

На какъв етап е идеята политическото й говорене и експертната фаза, предимствата и недостатъците по този проект, кой кога и къде ще се мести може да каже само самият министър на финансите.
Днес отново обаче потърсихме неговия говорител Бетина Жотева, която попитахме вярно ли е все пак, че административната реформа влиза в сила и какви са финансовите й параметри, ето как отговори този път тя: „Нищо не мога да потвърдя за съжаление. Нищо не знам”. След което телефона даде свободен сигнал.

 

Факти.бг предлага да бъде местена и столицата на България на всеки пет години, примерно във Велико Търново, заради което  АМ „Хемус” може да бъде завършена по бързо в този регион. След това може да я преместим в Шумен, за да продължи с изграждането на магистралата като в същото време ще се даде тласък на организираното туристическо посещаване на намиращите се в региона старини от Първото българско царство. Може да я предислоцираме и във Варна, за да привлечем повече чужди инвестиции по Черно море, а след това в Пловдив, с което окончателно ще си решим проблема с боклука на София. По този начин няма да има и деление на столичани и „столичани в повече”. А не на последно място в класацията за Европейска столица ще имаме и разнообразие от кандидатури.

Но, ако трябва да дадем още подобни идеи каква е логиката Митниците да отиват в Русе, не е ли по-добре да отидат на най-голямата сухоземна граница Свиленград или пък на Кулата?!
Защо пък БАН не го преместим в Браила, където е създадена през далечната 1869 година, а може за по-близо и в Свищов? А може това да доведе и до трети мост на Дунав при Свищов.

Защо пък пак работим от една страна по почина на ЕС, където администрацията била пръсната. Да сигурно ще живнат малко повече и някои други райони в страната, но колко ще струва всичко това на данъкоплатеца като цяло и струва ли си да го правим? Не е ли по-разумно парите да се вложат в онлайн преместване на администрацията и предлаганите от нея услуги?

А читателю ти на какво мнение си?


 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини