Отидете към основна версия

2 822 11

Евгений Кънев: Нека Делян Добрев направи свой фонд за компенсиране на шофьорите

  • евгений кънев-
  • лукойл-
  • дерогация-
  • руски петрол-
  • руски нефт-
  • горива-
  • бензин-
  • дизел

Монополът на Лукойл не работи така - той поддържа винаги максималната възможна цена, но все пак достатъчно ниска, че да държи конкурентите далеч от пазара

Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Хората ги подлудяват с този цирк в парламента - “евроатлантиците” отново минаха в анти-Лукойл атака срещу дерогацията.

Та кой неинформиран човек не би се ядосал, заради измамите на Лукойл и най-вече на …кабинета Денков, който отказва ВЕДНАГА да махне дерогацията? Това коментира във "Фейсбук" Евгений Кънев.

Къде са триковете, като махнем за момент медийния шум.

(1) Обвинението към Лукойл на международно разследване е, че след износ от България на петролни продукти те се прехвърлят на друг кораб за укриване на произход ИЗВЪН български териториални води - което се пропуска от критиците, за да се спечелят дивиденти от атаката.

(2) Лукойл има право да изнася такива продукти, когато няма къде да ги съхранява у нас - което резоннно основание се ползва като вратичка за злоупотреби и което НЕ може да отпадне без риск за Бургас и региона. Освен ако Лукойл не бъде задължен да работи само с половин капацитет за обслужване само на българския пазар и да … освободи немалка част от заетия български персонал. Но дори тогава остават отпадъци и други субпродукти, за които няма как да се държат на склад или реализират на пазара.

(3) Най-голямата шашма е твърдението, че полза за българите от дерогацията може да има от ОЩЕ по-ниски цени на пазара. Монополът на Лукойл не работи така - той поддържа винаги максималната възможна цена, но все пак достатъчно ниска, че да държи конкурентите далеч от пазара. Затова имаме едни от най-ниските цени на дребно в Европа, но с доставчик за 60-65% пазарен дял. Няма как да се свали цената без соц ценови тавани, което може да доведе до дефицити, ако няма контрол и върху размера на износа.

(4) Ако компенсацията става от данък свръхпечалба през фонда за гарантиране на енергийната система - то е нужно първо разбиране какво може да се обложи предвид трансферното ценообразуване от Лукойл.

Това е посоката на въздействие предложена и от ПП и за която уж работят НАП и митници.

Докато това не стане ясно, всякакви приказки за 74 ст на литър компенсация са медийни димки. Отговорност на правителството ще бъде, ако НАП и митници се провалят да заставят Лукойл да плаща данък свръхпечалба.

(5) Дерогацията на руския петрол трябва да бъде свалена само при наличие на готовност за замяна на около 3 млн руски с неруски петрол - така че не само нищо да не спечелим, но и да не загубим от глупави резки маневри, създаващи дефицити и волатилни цени.

Обърнете внимание, че никой от критиците не отговаря на такъв въпрос, защото целта е именно попарата да я сърба правителството.

Така е, когато една власт се пъха в работите на друга власт - ефектът винаги е за наша сметка.

Ако Добрев иска да го приемем насериозно - нека да направи свой фонд да компенсира всички шофьори с евентуалния ръст на цените на горивата след махането на дерогацията веднага.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 49 гласа.

Свързани новини