Отидете към основна версия

1 575 5

Volkswagen-и без шофьор тръгнаха по улиците на Берлин

  • vw-
  • volkswagen-
  • id.buzz-
  • автономни

Тестовите ID.Buzz се движат без пътници като част от проекта NoWeL4 (Northwest Level 4)

Столицата на Германия, Берлин, прави решителна крачка към бъдещето на обществения транспорт, като интегрира автономни превозни средства в градските си улици, с цел постоянното и мащабно внедряване на услугата още през 2027 година.

Превозното средство, което е начело на тази революция в мобилността, е Volkswagen ID. Buzz AD, автономна версия на електрическия бус, която е почит към легендарния Type 2.

Проектиран от Volkswagen и неговото дъщерно дружество MOIA, автономният Buzz запазва електрическата задвижваща система на стандартния модел, като се похвали с пробег от 377 км и мощност от 282 конски сили от своите електродвигатели.

Това, което наистина отличава ID. Buzz AD, е неговият обширен набор от сензори и специален хардуер за автономно шофиране, което го класифицира като автономно превозно средство от ниво 4.Тази усъвършенствана система включва общо 27 сензора: 13 камери, девет LiDAR устройства и пет радара, които подават данни към сложен софтуер, позволяващ на буса да се движи самостоятелно.

Първите пет от тези високотехнологични ванове вече са започнали тестове в Берлин, подкрепени с финансиране в размер на 9,5 милиона евро от Федералното министерство на транспорта. Тези първоначални тестове се провеждат без пътници като част от проекта NoWeL4 (Northwest Level 4).

Изпитанията с пътници са планирани да започнат през **първата половина на следващата година (2026 г.)**. Автономният автопарк ще оперира в **радиус от 15 квадратни километра** в северозападната част на града, обхващайки части от районите Шпандау, Шарлотенбург-Вилмерсдорф и Райникендорф. Превозните средства са проектирани да се движат свободно в тази зона, обслужвайки приблизително 80 определени спирки на курс.

За максимална безопасност по време на тази пилотна фаза, във всеки автомобил ще има резервен шофьор, а всички автономни бусове ще бъдат дистанционно наблюдавани от специален контролен център. Ако проектът NoWeL4 успее, той се счита за критична първа стъпка към създаването на „най-големия автопарк от автономни превозни средства в Германия като част от системата за обществен транспорт“.

Поставете оценка:
Оценка 2 от 4 гласа.

Свързани новини