Volkswagen-и без шофьор тръгнаха по улиците на Берлин

28 Октомври, 2025 17:13 1 574 5

  • vw-
  • volkswagen-
  • id.buzz-
  • автономни

Тестовите ID.Buzz се движат без пътници като част от проекта NoWeL4 (Northwest Level 4)

Volkswagen-и без шофьор тръгнаха по улиците на Берлин - 1

Столицата на Германия, Берлин, прави решителна крачка към бъдещето на обществения транспорт, като интегрира автономни превозни средства в градските си улици, с цел постоянното и мащабно внедряване на услугата още през 2027 година.

Превозното средство, което е начело на тази революция в мобилността, е Volkswagen ID. Buzz AD, автономна версия на електрическия бус, която е почит към легендарния Type 2.

Volkswagen-и без шофьор тръгнаха по улиците на Берлин

Проектиран от Volkswagen и неговото дъщерно дружество MOIA, автономният Buzz запазва електрическата задвижваща система на стандартния модел, като се похвали с пробег от 377 км и мощност от 282 конски сили от своите електродвигатели.

Това, което наистина отличава ID. Buzz AD, е неговият обширен набор от сензори и специален хардуер за автономно шофиране, което го класифицира като автономно превозно средство от ниво 4.Тази усъвършенствана система включва общо 27 сензора: 13 камери, девет LiDAR устройства и пет радара, които подават данни към сложен софтуер, позволяващ на буса да се движи самостоятелно.

Първите пет от тези високотехнологични ванове вече са започнали тестове в Берлин, подкрепени с финансиране в размер на 9,5 милиона евро от Федералното министерство на транспорта. Тези първоначални тестове се провеждат без пътници като част от проекта NoWeL4 (Northwest Level 4).

Volkswagen-и без шофьор тръгнаха по улиците на Берлин

Изпитанията с пътници са планирани да започнат през **първата половина на следващата година (2026 г.)**. Автономният автопарк ще оперира в **радиус от 15 квадратни километра** в северозападната част на града, обхващайки части от районите Шпандау, Шарлотенбург-Вилмерсдорф и Райникендорф. Превозните средства са проектирани да се движат свободно в тази зона, обслужвайки приблизително 80 определени спирки на курс.

За максимална безопасност по време на тази пилотна фаза, във всеки автомобил ще има резервен шофьор, а всички автономни бусове ще бъдат дистанционно наблюдавани от специален контролен център. Ако проектът NoWeL4 успее, той се счита за критична първа стъпка към създаването на „най-големия автопарк от автономни превозни средства в Германия като част от системата за обществен транспорт“.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 4 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 На надин

    5 1 Отговор
    Ако мине през Филиповци и Факлутета.
  • 2 А прибра ли се

    2 1 Отговор
    Или му паднаха батериикитепо пътя?!
  • 3 Видял

    3 0 Отговор
    В Хамбург ги тестват повече от 1 година.
  • 4 Анонимен

    3 0 Отговор
    Така върви, че колите сами ще се разхождат навън,а хората ще стоят в къщи.
  • 5 главната джамия и центъра

    0 2 Отговор
    бебонце целия ли трябва да се бръсна