Отидете към основна версия

12 Ноември, 2014 11:14, обновена 12 Ноември, 2014 11:14 12 949 31

VW извади 2.0-литров дизел с 272 коня и DSG с 10 предавки

  • volkswagen-
  • audi-
  • vag-
  • tdi-
  • dsg

Ако преди десетилетие някой бе предположил, че на пазара ще се появи сериен модел с 240 к.с. от 2.0-литров дизелов двигател, най-вероятно щяха да му се изсмеят. Тази година обаче Volkswagen пусна именно такава модификация на Passat, а по всичко личи нафтовата мощност ще продължава да расте неудържимо. Най-новото предложение от Волфсбург има същия 2.0-литров TDI блок, но вече развива 200 кВт (272 к.с.). Този показател вече придобива застрашителни величини - само преди месеци Audi представи дизелов мотор със същата мощност, но от обем 3.0 литра.

Инженерите на Volkswagen са успели да изцедят такъв табун от двигателя благодарение на електрически компресор, който свежда дупката в мощността до минимум. Агрегатът има нова система за променливи фази на газоразпределението и пиезоелектрически инжекцион Common rail, работещ под налягане 2 500 бара.

Официални данни за въртящия момент на новия мотор не се съобщават. Споменатият битурбодизел на Passat с 240 коня обаче развива 500 Нм, която дава известна представа за тягата на версията с 272 к.с.

За максималната стойност на въртящия момент на новия двигател говори и другата премиера от Волфсбург. Агрегатът ще се комбинира с нова 10-степенна скоростна кутия с два съединителя DSG, наречена DQ550. Цифровият индекс обозначава въртящия момент, който е проектирана да издържа.

Новата трансмисия е базирана на шестстепенната DQ250, а не на проблемната DQ200 със сух съединител, която донесе толкова главоболия на VW. Снобдена е с нова функция за пестене на гориво и система за рекуперация на кинетичната енергия при спиране. Механизмът за автоматично гасене и палене в задръстване също е модернизиран и вече спира двигателя при 7 км/ч вместо при пълен покой.

Сред потенциалните реципиенти на новия двигател са не само Passat, а и Audi A6 и A7, чиито купувачи избират най-често именно 3.0-литровия дизел с 272 к.с. Моторът би паснал също на второто поколение Phaeton, както и на бъдещия голям всъдеход на Volkswagen.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини