Отидете към основна версия

3 779 5

Bentley се прощава с култовия си V8

  • bentley-
  • rolls-royce-
  • l-series-
  • v8-
  • six and three-quarter-
  • mulsanne

Когато преди близо 60 години инженерите на Rolls-Royce и Bentley обединяват сили за проектирането на нов осемцилиндров двигател с алуминиев блок, надали са предполагали, че творението им ще доживее до следващия век. Серията L дебютира в края на 50-те с ходов обем 6.25 л, но през 1968-а кубатурата е увеличена на 6.75 литра, а изразът "Six and Three-Quarter" става нарицателно за истински британски мотор.

За шест десетилетия култовият английски гигант е претърпял сериозно развитие. В сегашната си форма разполага с два турбокомпресора, развива 150% по-висока мощност и харчи 40% по-малко бензин от "дядо" си. Продължава да се монтира на лимузината Mulsanne, но дори той не е вечен.

В интервю за американското сп. Car and Driver шефът на Bentley Волфганг Дюрхаймер съобщава, че 6.75-литровият колос ще бъде пратен в заслужена почивка с края на производството на Mulsanne. Следващото поколение на модела ще се оборудва с 12-цилиндров агрегат. Дюрхаймер по всяка вероятност говори за 6.0-литровия W12 на Volkswagen, който развива 608 к.с. под предния капак на всъдехода Bentayga.

По непотвърдена информация Six and Three-Quarter ще остане на въоръжение в арсенала на Bentley още около 5 години. В най-напомпаната модификация Mulsanne Speed мощността му достига 537 к.с. и титаничните 1 100 Нм при... 1 750 об/мин.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини