Когато преди близо 60 години инженерите на Rolls-Royce и Bentley обединяват сили за проектирането на нов осемцилиндров двигател с алуминиев блок, надали са предполагали, че творението им ще доживее до следващия век. Серията L дебютира в края на 50-те с ходов обем 6.25 л, но през 1968-а кубатурата е увеличена на 6.75 литра, а изразът "Six and Three-Quarter" става нарицателно за истински британски мотор.
За шест десетилетия култовият английски гигант е претърпял сериозно развитие. В сегашната си форма разполага с два турбокомпресора, развива 150% по-висока мощност и харчи 40% по-малко бензин от "дядо" си. Продължава да се монтира на лимузината Mulsanne, но дори той не е вечен.
В интервю за американското сп. Car and Driver шефът на Bentley Волфганг Дюрхаймер съобщава, че 6.75-литровият колос ще бъде пратен в заслужена почивка с края на производството на Mulsanne. Следващото поколение на модела ще се оборудва с 12-цилиндров агрегат. Дюрхаймер по всяка вероятност говори за 6.0-литровия W12 на Volkswagen, който развива 608 к.с. под предния капак на всъдехода Bentayga.
По непотвърдена информация Six and Three-Quarter ще остане на въоръжение в арсенала на Bentley още около 5 години. В най-напомпаната модификация Mulsanne Speed мощността му достига 537 к.с. и титаничните 1 100 Нм при... 1 750 об/мин.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бръм бръм
'Що трябва да плащаш само едни 200-300 хил. Евро еднократно, като може да ти вземат после още толкова за ремонти и подмяна на скапали се агрегати.
Богатите също, ще плачат!
13:09 26.05.2016
2 Керкенез
Toва кой го е писал?И какво е нарицателно?
15:59 26.05.2016
3 Драскач Керкенез
16:02 26.05.2016
4 Mercedes-Benz
16:55 26.05.2016
5 гост 2
19:02 26.05.2016