Отидете към основна версия

7 Април, 2017 11:36, обновена 7 Април, 2017 11:36 10 786 4

7 адски бързи камиона

  • камион-
  • рекорд

Хората са свикнали да приемат камионите за огромни, неповратливи и тромави динозаври, които пъплят бавно в дясната лента. Машините по-долу обаче чупят всички стереотипи и могат не само да сложат в малкия си джоб повечето леки автомобили, а и да се опълчат срещу някои от най-бързите суперколи.

Безумният влекач на Майк Райан, състезател и каскадьор в множество холивудски хитове, е сериозно модифициран Freightliner Cascadia от 2008 г., построен специално за знаменитото изкачване "Пайкс Пийк". През 2012 г. Райан постави рекорд в своята категория, преодолявайки трасето със 152 завоя за 12 мин. 39 сек.

Тежкият около пет тона камион се задвижва от 14-литров 16-цилиндров дизел с мощност около 2 400 к.с. Моторът е снабден с турбокомпресор и механичен нагнетател, две системи за впръскване на метанол и вода. Скоростната кутия ZF има пет предавки.

Миналата година този влекач Volvo с прозвището The Iron Knight ("Железния рицар") постави едновременно два световни рекорда на затворено тестово трасе в северна Швеция с пилота Бойе Овебринк зад волана.

The Iron Knight ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.5 секунди и вдига 276 км/ч.

Шведското чудовище има 12.8-литров мотор с четири турбокомпресора и мощност 2 400 к.с., достатъчни за изминаването на 500 метра със старт от място за 13.71 сек. (средна скорост 131.29 км/ч) и километър - за 21.29 сек. (средна скорост 169 км/ч).

Официален рекорд за най-бърз дрифт с камион все още не е регистриран. Ако започнат измервания обаче, фаворит с почти пълна сигурност ще бъде споменатият по-горе Майк Райан.

Преди няколко години той засне клип, в който състезателният му Freightliner се "пързаля", дърпа се с леки коли и прескача цели пет "смарта".

Най-бързият "почти сериен" камион, който се пуска в знаменитите съревнования за скорост на солените езера в Боневил, е този Freightliner от 1997 г. Оборудван е с 32-литров V16 с два турбокомпресора и петстепенна трансмисия Allison.

Рекордът на този влекач с тегло 9 тона е 228.804 мили в час или почти 368 км/ч.

Абсолютния рекорд за тежък автомобил в Боневил обаче държи този International K-7 от 1943 г. Едва ли има нужда да се уточнява, но от оригиналния камион са останали само формите на кабината. The Phoenix се състезава в категорията Unlimited Diesel Truck, регламентът в която позволява абсолютно всякакви модификации.

Дългият 9 метра и тежък 9 тона влекач с 16-цилиндров дизел поставя първия си рекорд още през 1992 г., след като ускорява до 341.95. "Фениксът" успява да подобри собственото си постижение чак през 2000 г. Актуалният му рекорд от 438.84 км/ч е поставен през 2003 г. Все още никой в този клас не може да постигне по-добър резултат.

Започнал живота си като обикновен шосеен влекач Peterbilt, този снаряд с три реактивни двигателя Westinghouse J34-48 със сумарна мощност 36 000 к.с. няма конкуренция по отношение на скоростта. Официално рекордът му е 605 км/ч, но според слуховете пределът лежи далеч зад границата от 650 км/ч.

Shockwave Jet Truck минава четвърт миля (402 метра) за 6.5 сек., като в края на класическата драг отсечка се движи с над 400 км/ч. След още пет секунди скоростта надхвърля отметката 500.

С официално регистрирана максимална скорост от 655 км/ч обаче най-бързият камион според "Книгата на рекордите Гинес" е тази стара пожарна, наречена Hawaiian Eagle.

"Хавайския орел" има два реактивни двигателя с обща мощност 6 000 к.с. Рекордът е поставен през 1998 г. През 2007-а хавайската противопожарна служба, чиято собственост е дотогава, продава машината за едва $55 000, след което следите ѝ се губят.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини