Клаус Вервейен, ръководител на отдела за развитие на асистиращи системи за шофиране в Audi, които включват и така наречената функция "пилот в задръстване" в новия флагман на марката A8, демонстрира именно тази нова опция, намирайки се в типичното за Германия задръстване в петък следобед. Той си слага ръцете в скута, гледа телевизия от монитора на централната конзола и след това сърфира в интернет.
Системите за подпомагане, които трябва да поемат от задачите на водача, са вече широко разпространени. Автономното шофиране, редом с електромобилите, е една от главните цели, които всеки автопроизводител се стреми да постигне първи, тъй като се смята, че това е бъдещето. Новото в системата на Audi е, че с нея човек може да посвети вниманието си на други неща. По този начин функцията за автономно управление на колата в задръстване на концерна от Инголщад е една стъпка пред асистентите, които предлагат марки като BMW, Mercedes-Benz или Tesla.
Другите производители не поемат отговорност за своите "системи за подпомагане на водача". Те инсталират и аларми, които се задействат след няколко секунди без ръце на волана. Audi, от друга страна, за пръв път застава зад иновативната си функция, гарантирайки нейната сигурност и надеждност в относително ясно дефинирана ситуация на натоварен трафик.
Въпреки това системата има и ограничения: използването на мобилен телефон, таблет или четенето на списания са табу, защото водачът трябва да може отново да поеме контрол над превозното средство в рамките на десет секунди. "Дрямката също не е позволена", казва Вервейен. Ето защо е вградена и камера, която регистрира движенията на главата и очите на водача. Всичко обаче, което новото A8 предлага като забавление, може да се използва неограничено, а именно – телевизия, интернет, електронна поща, Whats-App и т.н. Ако се отчете, че вече няма задръстване, функцията за автономно управление на колата в натоварен трафик се изключва и съобщава на водача, че трябва да поеме контрола върху колата.
Автономните системи на лимузината ѝ позволяват да остане на пътя дори да липсва маркировка. Подкрепена от разпознаването на изображението за цялата околна среда, A8 също намира своя път през участъци в ремонт, дори ако жълтите и бели линии са противоречиви. Тъй като лазерите и сензорите не се нуждаят от дневна светлина, системата също не може да бъде объркана от мрака.