Клаус Вервейен, ръководител на отдела за развитие на асистиращи системи за шофиране в Audi, които включват и така наречената функция "пилот в задръстване" в новия флагман на марката A8, демонстрира именно тази нова опция, намирайки се в типичното за Германия задръстване в петък следобед. Той си слага ръцете в скута, гледа телевизия от монитора на централната конзола и след това сърфира в интернет.
Системите за подпомагане, които трябва да поемат от задачите на водача, са вече широко разпространени. Автономното шофиране, редом с електромобилите, е една от главните цели, които всеки автопроизводител се стреми да постигне първи, тъй като се смята, че това е бъдещето. Новото в системата на Audi е, че с нея човек може да посвети вниманието си на други неща. По този начин функцията за автономно управление на колата в задръстване на концерна от Инголщад е една стъпка пред асистентите, които предлагат марки като BMW, Mercedes-Benz или Tesla.
Другите производители не поемат отговорност за своите "системи за подпомагане на водача". Те инсталират и аларми, които се задействат след няколко секунди без ръце на волана. Audi, от друга страна, за пръв път застава зад иновативната си функция, гарантирайки нейната сигурност и надеждност в относително ясно дефинирана ситуация на натоварен трафик.
Въпреки това системата има и ограничения: използването на мобилен телефон, таблет или четенето на списания са табу, защото водачът трябва да може отново да поеме контрол над превозното средство в рамките на десет секунди. "Дрямката също не е позволена", казва Вервейен. Ето защо е вградена и камера, която регистрира движенията на главата и очите на водача. Всичко обаче, което новото A8 предлага като забавление, може да се използва неограничено, а именно – телевизия, интернет, електронна поща, Whats-App и т.н. Ако се отчете, че вече няма задръстване, функцията за автономно управление на колата в натоварен трафик се изключва и съобщава на водача, че трябва да поеме контрола върху колата.
Автономните системи на лимузината ѝ позволяват да остане на пътя дори да липсва маркировка. Подкрепена от разпознаването на изображението за цялата околна среда, A8 също намира своя път през участъци в ремонт, дори ако жълтите и бели линии са противоречиви. Тъй като лазерите и сензорите не се нуждаят от дневна светлина, системата също не може да бъде объркана от мрака.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 SSt
Коментиран от #2
12:22 27.09.2017
2 ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ
До коментар #1 от "SSt":
ХИ ХИ ХИ ХИ!!!14:30 27.09.2017
3 незнайко
14:55 27.09.2017
4 Тряс
15:23 27.09.2017
5 Хехе
15:36 27.09.2017
6 гост
- това на много сексуална-самозадоволителна основа е описано. Какво прави с ръцете в скута, какво гледа на тази телевизия с ръце в скута и какво търси в интернет с ръце в скута?
16:36 27.09.2017
7 мдааа
16:36 27.09.2017
8 Jack Bauer
16:36 27.09.2017
9 Дксллд
Коментиран от #11
16:52 27.09.2017
10 ВАГ
Коментиран от #14
18:54 27.09.2017
11 ВАГ
До коментар #9 от "Дксллд":
Много си прав ,около 1,3 млн.18:56 27.09.2017
12 ИЦО
20:20 27.09.2017
13 Vasik Atanasova
за истински мъже
Коментиран от #17
20:54 27.09.2017
14 Ени боди
До коментар #10 от "ВАГ":
първо почети малко и ще се изненадаш че инфинити я имат тази функция отдавна даже без да ти пречи да си гледкаш смартфончето или да дремеш ако искаш02:51 28.09.2017
15 Какти и да е
16:05 28.09.2017
16 Патриот
Та по темата. Браво на Ауди за иновациите, но нека не забравяме, че Теслите вече имат изцяло независимо управление за автомобила с не много убити от автомобила водачи. Къде са тръгнали да се хвалят от Ауди с това "постижение"?
Дано вече дистроника да е на по-скрито място и да са нужни доста повече от 30-40 секунди за свалянето му.
Иначе файда от тези екстри НЯМА!
18:13 28.09.2017
17 Фауве Уокър
До коментар #13 от "Vasik Atanasova":
Като тебе нали :D20:29 28.09.2017