Toyota държи около 12% от американския и 4% от европейския пазар, но продава близо 43% от всички електрифицирани автомобили в света. Ето защо прогнозата на шефа по развойната дейност на японската компания, че през 2050 г. двигатели с вътрешно горене вече няма да се произвеждат, няма нищо изненадващо.
Според Сейго Кузумаки смята, че стандартите за ограничаване на вредните емисии ще стават все по-строги и ще принудят големите концерни да инвестират все повече в разработката на електромобили. В крайна сметка това ще убие ДВГ.
"Очакваме позволените емисии на въглероден двуокис през 2050 г. да бъдат намалени с 90% в сравнение със сегашните изисквания", разказва Кузумаки пред Autocar. "За да покриват новите стандарти за екологичност, производителите ще трябва да се откажат от обикновените бензинови и дизелови двигатели и да ги заменят с хибридни силови установки".
Toyota ще пусне първия си изцяло електрически модел до края на десетилетието, става ясно още от интервюто на Сейго Кузумаки. Електромобилът ще черпи енергия от йон-литиеви батерии и ще може да изминава 300 мили (483 км) с едно зареждане.
През 2020 г. пък японците ще пуснат в производство твърдотелни батерии, които се смятат за революционно нововъведение за електромобилите заради много по-добрите си експлоатационни характеристики и малки размери. По думите на Кузумаки Toyota притежава повече патенти за тази технология от всеки друг конкурент на пазара.