Чистачките за фарове бяха доста популярна екстра до появата дюзите под високо налягане, с които днес се оборудват по-скъпите автомобили. През 80-те години на миналия век обаче съществуват далеч по-оригинални решения за справяне с мръсотията по стъклените повърхности на каросерията.
Чистачките за странични стъкла стават хит за кратко в края на десетилетието в Япония. За първи път такава опция предлага Toyota за седана Mark II през 1988 г. Малко след него екстрата е включена и в каталога на Cresta и Chaser.
Модата води и до куриози. Комбито Mark II от онези години получава две чистачки за задното стъкло и заедно с тези на фаровете, предното и страничните стъкла общият им брой достига осем.
Nissan стига още по-далеч. През същата 1988 г. срещу допълнително заплащане за Cima Y31 и Leopard F30 се предлагат не само чистачки за страничните стъкла, а и за огледалата.
Новата японска екстра изглежда полезна и практична, но така и не успява да се наложи. Повечето купувачи не виждат смисъл от още едно допълнително устройство със съмнителна ефективност и в началото на 90-те страничните чистачки изпадат в забрава.