Отидете към основна версия

13 687 17

Най-сложната система за двойно предаване

  • gnk-
  • mercedes-benz-
  • amg

Британската компания GKN Driveline, специализирана в разработката на технологии за електрическо задвижване, превърна Mercedes-AMG GLA 45 в хибрид с механична и електрическа система за разпределение на тягата между колелата. Модификацията е наложила доработката на 99% от силовото предаване на кросоувъра и монтажа на 1 340 нови компонента.

В скоростната кутия на GLA 45 е интегриран механичен редуктор Twister, който е заменил главната предавка и предния диференциал. Задната ос пък се задвижва от двустепенна скоростна кутия с електрически възбудител eTwinsterX.

Благодарение на двойка многодискови съединители блокът може да регулира плавно подаваната към полуосите тяга. Мощността на електромотора в eTwinsterX е 163 к.с., а въртящият момент - 210 Нм.

Хибридната установка на GKN може да работи само в електрически режим със задвижване на предния или задния мост, както и с двойно предаване с участието на двигателя с вътрешно горене и електромотора. GKN Driveline доставя електрически възли и компоненти за някои от най-големите автопроизводители в света. Сред клиентите на компанията са Porsche, BMW, Volvo и Peugeot.

През 1971 г. GKN разработва прототип на базата на Jensen Interceptor FF със 7.0-литров V8 с мощност 600 к.с. и двойно предаване Formula Ferguson, който да демонстрира технологичните възможности на компанията. По време на изпитания MIRA FFF100 успява да ускори от 0 до 100 мили/ч (161 км/ч) и да спре до пълен покой за 12.2 сек. на мокро трасе и за 11.5 на сухо. Рекордът е подобрен чак от McLaren F1.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини