Британската компания GKN Driveline, специализирана в разработката на технологии за електрическо задвижване, превърна Mercedes-AMG GLA 45 в хибрид с механична и електрическа система за разпределение на тягата между колелата. Модификацията е наложила доработката на 99% от силовото предаване на кросоувъра и монтажа на 1 340 нови компонента.
В скоростната кутия на GLA 45 е интегриран механичен редуктор Twister, който е заменил главната предавка и предния диференциал. Задната ос пък се задвижва от двустепенна скоростна кутия с електрически възбудител eTwinsterX.
Благодарение на двойка многодискови съединители блокът може да регулира плавно подаваната към полуосите тяга. Мощността на електромотора в eTwinsterX е 163 к.с., а въртящият момент - 210 Нм.
Хибридната установка на GKN може да работи само в електрически режим със задвижване на предния или задния мост, както и с двойно предаване с участието на двигателя с вътрешно горене и електромотора. GKN Driveline доставя електрически възли и компоненти за някои от най-големите автопроизводители в света. Сред клиентите на компанията са Porsche, BMW, Volvo и Peugeot.
През 1971 г. GKN разработва прототип на базата на Jensen Interceptor FF със 7.0-литров V8 с мощност 600 к.с. и двойно предаване Formula Ferguson, който да демонстрира технологичните възможности на компанията. По време на изпитания MIRA FFF100 успява да ускори от 0 до 100 мили/ч (161 км/ч) и да спре до пълен покой за 12.2 сек. на мокро трасе и за 11.5 на сухо. Рекордът е подобрен чак от McLaren F1.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сулфатът
Полувалове.
Оста в механиката НЕ предава въртящ момент.
Коментиран от #4
15:22 02.03.2018
2 Зорлем
15:47 02.03.2018
3 куку руку ку
Коментиран от #5, #17
18:35 02.03.2018
4 Гюнтер
До коментар #1 от "Сулфатът":
Забележката е вярна! Продължавам да се чудя защо е " ДържавнИЯТ главА", " ЗакритИ вратА", но, явно, са общоприети като словосъчетания/ да не използвам други изрази!/. А иначе се чудя кому е нужно това излишно оскъпяване и претрупване на конструкцията като практиката е показала, че симетричното, просто 4Х4 на " Субару" е най- доброто! " Ланча HF Интеграле" бяха едни от първите с вискомуфи, които се оказаха доста удачни, но докато работят.Коментиран от #8
10:41 03.03.2018
5 Вафла чудна
До коментар #3 от "куку руку ку":
Най-надеждното задвижване в света е товаhttps://img.gfx.no/1664/1664252/1200037668.jpg
Именно защото е на електричка (всички знаем коя). А ти чукни да видиш как се движат кариерните самосвали, атомните подводници, атомните ледоразбивачи и влакове стрели - до един са на ток. Двигателите на кариерните чудовища са само за да произвеждат ток. "Дизеловите" локомотиви, например, също се движат на ток - дизелака става само за генератор. Щото нито той, нито скоростната кутия могат да издържат на хиляди тонове композиция.
Така че тия куатрота и глупости за паркетни лъвове ги разправяй на бабите пред блока - там минават.
Коментиран от #6, #10, #12
12:54 03.03.2018
6 куку руку ку
До коментар #5 от "Вафла чудна":
Човеко, работя на място, където дори и мотокарчетата се задвижват с ел. двигатели, които се захранват от генератор, задвижван от дизелов мотор. Така, че съм наясно със системите за задвижване, както и с капризите им, особено на управляващите системи. Там е капризният детайл. Едно пинче в някой куплунг на комуникацията да се окисли и се сгъбясва цялата система. А да не говорим и за капризите на силовата електроника.Така че колкото е по-сложна една система, толкова повече места за издънки има. Никак няма да си доволен да си вдън горите и колата ти да ти съобщи: -Неизвестна повреда, търси трактор!
16:17 03.03.2018
7 незнайко
Коментиран от #9
17:13 03.03.2018
8 Дженев
До коментар #4 от "Гюнтер":
Публикувано във факти.бг: двойно предаване Formula Ferguson, който да демонстрира технологичните възможности на компанията.19:04 03.03.2018
9 Колев
До коментар #7 от "незнайко":
До степен в която са толкова "надеждни" или "дълготрайни", че непрекъснато работят с проблеми, и за капак на 2 години вече нищо не става от тях, направо са програмирани да се повредят из основи веднага с изтичането на гаранцията.Изобщо не е удачно сравнение, както е неудачно и претрупването с ненужно количество електроника, особено силова...
03:43 04.03.2018
10 Колев
До коментар #5 от "Вафла чудна":
Скоростната кутия може да издържи, стига да е проектирана за това. Щом може да се проектира двигател, може да се проектира и скоростна кутия ако се наложи.Въпрос на конструкция и якостно оразмеряване.
Споменатите от теб машини имат редуктор след електродвигателя, който е нищо повече от скоростна кутия с 1 предавка!
03:45 04.03.2018
11 не е гениално
09:16 04.03.2018
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 321
Коментиран от #14
10:27 04.03.2018
14 Колев
До коментар #13 от "321":
Така е. Единственото по-надеждно от торсена е класическия отворен диференциал, с недостатъците му.От там нататък - торсен. Може да е с по-ниско КПД, може да не може да се управлява, но пък е наистина дълготраен.
19:33 04.03.2018
15 ГГГГГ
Коментиран от #16
22:24 05.03.2018
16 Колев
До коментар #15 от "ГГГГГ":
Не съм много съгласен. Неслучайно първите електромобили всичките бяха с отделни електродвигатели и впоследствие добавиха диференциали.Диференциала механично синхронизира скоростите на въртене на ляво/дясно колело. Няма бъгове, няма изгаряне на електроника, няма рестарт, стига механиката да е здрава - имаш надеждно задвижване.
Докато при софтуерния диференциал, който симулира реален има безброй потенциални проблеми, да не говорим, че дори при изцяло изправна система може да се бъгне, да подаде различен и неподходящ въртящ момент към някое колело и да излезнеш от пътя.
Най-добре е електродвигател на всяка ос, задвижващ диференциала й.
Може да не е най-оптималния вариант, но е най-рационалния и най-сигурен и надежден вариант.
02:42 06.03.2018
17 Японеца
До коментар #3 от "куку руку ку":
Torsen диференциала е изобретен през 1958 от Gleasman.Audi ползват патента от 1983 в В3!
Чети малко повече.
07:48 07.03.2018