Last news in Fakti

2 Март, 2018 15:02 13 680 17

Най-сложната система за двойно предаване

  • gnk-
  • mercedes-benz-
  • amg
Най-сложната система за двойно предаване - 1

Британската компания GKN Driveline, специализирана в разработката на технологии за електрическо задвижване, превърна Mercedes-AMG GLA 45 в хибрид с механична и електрическа система за разпределение на тягата между колелата. Модификацията е наложила доработката на 99% от силовото предаване на кросоувъра и монтажа на 1 340 нови компонента.

Най-сложната система за двойно предаване

В скоростната кутия на GLA 45 е интегриран механичен редуктор Twister, който е заменил главната предавка и предния диференциал. Задната ос пък се задвижва от двустепенна скоростна кутия с електрически възбудител eTwinsterX.

Най-сложната система за двойно предаване

Благодарение на двойка многодискови съединители блокът може да регулира плавно подаваната към полуосите тяга. Мощността на електромотора в eTwinsterX е 163 к.с., а въртящият момент - 210 Нм.

Най-сложната система за двойно предаване

Хибридната установка на GKN може да работи само в електрически режим със задвижване на предния или задния мост, както и с двойно предаване с участието на двигателя с вътрешно горене и електромотора. GKN Driveline доставя електрически възли и компоненти за някои от най-големите автопроизводители в света. Сред клиентите на компанията са Porsche, BMW, Volvo и Peugeot.

През 1971 г. GKN разработва прототип на базата на Jensen Interceptor FF със 7.0-литров V8 с мощност 600 к.с. и двойно предаване Formula Ferguson, който да демонстрира технологичните възможности на компанията. По време на изпитания MIRA FFF100 успява да ускори от 0 до 100 мили/ч (161 км/ч) и да спре до пълен покой за 12.2 сек. на мокро трасе и за 11.5 на сухо. Рекордът е подобрен чак от McLaren F1.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сулфатът

    29 0 Отговор
    "...блокът може да регулира плавно подаваната към полуосите тяга. "
    Полувалове.
    Оста в механиката НЕ предава въртящ момент.

    Коментиран от #4

  • 2 Зорлем

    24 2 Отговор
    И има ли някакво невероятно предимство тази система спрямо вече съществуващите, което предимство да оправдае сложността ѝ?
  • 3 куку руку ку

    27 4 Отговор
    Най-гениалните решения са най-просто устроените, като диференциала торсен на Ауди, например. Влезе ли сложна система, па хеле електричка, пишете го трошливо и ненадеждно.

    Коментиран от #5, #17

  • 4 Гюнтер

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "Сулфатът":

    Забележката е вярна! Продължавам да се чудя защо е " ДържавнИЯТ главА", " ЗакритИ вратА", но, явно, са общоприети като словосъчетания/ да не използвам други изрази!/. А иначе се чудя кому е нужно това излишно оскъпяване и претрупване на конструкцията като практиката е показала, че симетричното, просто 4Х4 на " Субару" е най- доброто! " Ланча HF Интеграле" бяха едни от първите с вискомуфи, които се оказаха доста удачни, но докато работят.

    Коментиран от #8

  • 5 Вафла чудна

    8 6 Отговор

    До коментар #3 от "куку руку ку":

    Най-надеждното задвижване в света е това
    https://img.gfx.no/1664/1664252/1200037668.jpg

    Именно защото е на електричка (всички знаем коя). А ти чукни да видиш как се движат кариерните самосвали, атомните подводници, атомните ледоразбивачи и влакове стрели - до един са на ток. Двигателите на кариерните чудовища са само за да произвеждат ток. "Дизеловите" локомотиви, например, също се движат на ток - дизелака става само за генератор. Щото нито той, нито скоростната кутия могат да издържат на хиляди тонове композиция.

    Така че тия куатрота и глупости за паркетни лъвове ги разправяй на бабите пред блока - там минават.

    Коментиран от #6, #10, #12

  • 6 куку руку ку

    16 3 Отговор

    До коментар #5 от "Вафла чудна":

    Човеко, работя на място, където дори и мотокарчетата се задвижват с ел. двигатели, които се захранват от генератор, задвижван от дизелов мотор. Така, че съм наясно със системите за задвижване, както и с капризите им, особено на управляващите системи. Там е капризният детайл. Едно пинче в някой куплунг на комуникацията да се окисли и се сгъбясва цялата система. А да не говорим и за капризите на силовата електроника.
    Така че колкото е по-сложна една система, толкова повече места за издънки има. Никак няма да си доволен да си вдън горите и колата ти да ти съобщи: -Неизвестна повреда, търси трактор!
  • 7 незнайко

    4 3 Отговор
    Вафла чудна и куку руку ку ! И двамата сте прави . Бъдещето обаче е за електрическото задвижване на всяко колело отделно . Наистина Тесла е в тази посока ! Що се касае за електрониката не е толкова страшна ! Вижте колко бързо и качествено се развиха телевизорите и другите електронни устройства !!!

    Коментиран от #9

  • 8 Дженев

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гюнтер":

    Публикувано във факти.бг: двойно предаване Formula Ferguson, който да демонстрира технологичните възможности на компанията.
  • 9 Колев

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "незнайко":

    До степен в която са толкова "надеждни" или "дълготрайни", че непрекъснато работят с проблеми, и за капак на 2 години вече нищо не става от тях, направо са програмирани да се повредят из основи веднага с изтичането на гаранцията.

    Изобщо не е удачно сравнение, както е неудачно и претрупването с ненужно количество електроника, особено силова...
  • 10 Колев

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "Вафла чудна":

    Скоростната кутия може да издържи, стига да е проектирана за това. Щом може да се проектира двигател, може да се проектира и скоростна кутия ако се наложи.

    Въпрос на конструкция и якостно оразмеряване.

    Споменатите от теб машини имат редуктор след електродвигателя, който е нищо повече от скоростна кутия с 1 предавка!
  • 11 не е гениално

    3 0 Отговор
    Гениалните неща са прости, а не прекалено сложни! Сложните имат склонност да се повреждат и трудно да се ремонтират. Освен това са много скъпи.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 321

    1 2 Отговор
    Торсен- минимум електроника, минимум обслужване, идиотоустойчив. Има го не само на Ауди. За екстемален офроуд има други коли с друго окачване и предаване.

    Коментиран от #14

  • 14 Колев

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "321":

    Така е. Единственото по-надеждно от торсена е класическия отворен диференциал, с недостатъците му.

    От там нататък - торсен. Може да е с по-ниско КПД, може да не може да се управлява, но пък е наистина дълготраен.
  • 15 ГГГГГ

    1 0 Отговор
    Най-напредничавото 4х4 е на Мерцедес SLS electric drive. 4 отделни електромотора - всеки отговаря за своето си колело - такава система е най-добра и за тежък офроуд и за пистово каране на лимита. трябва ти само ток и интелигентен софтуер за управление.

    Коментиран от #16

  • 16 Колев

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "ГГГГГ":

    Не съм много съгласен. Неслучайно първите електромобили всичките бяха с отделни електродвигатели и впоследствие добавиха диференциали.

    Диференциала механично синхронизира скоростите на въртене на ляво/дясно колело. Няма бъгове, няма изгаряне на електроника, няма рестарт, стига механиката да е здрава - имаш надеждно задвижване.

    Докато при софтуерния диференциал, който симулира реален има безброй потенциални проблеми, да не говорим, че дори при изцяло изправна система може да се бъгне, да подаде различен и неподходящ въртящ момент към някое колело и да излезнеш от пътя.

    Най-добре е електродвигател на всяка ос, задвижващ диференциала й.

    Може да не е най-оптималния вариант, но е най-рационалния и най-сигурен и надежден вариант.
  • 17 Японеца

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "куку руку ку":

    Torsen диференциала е изобретен през 1958 от Gleasman.
    Audi ползват патента от 1983 в В3!

    Чети малко повече.