Петролната криза от 70-те години на миналия век подтиква много производители да инвестират в разработката на алтернативни задвижващи системи. Mercedes-Benz също не изостава от тенденциите и представя хибридна версия на W123 на Хановерския панаир през 1982 г.
Прототипът има двуцилиндров бензинов двигател и електромотор с мощност 41 к.с., монтирани под предния капак. Може да измине 100 км само на ток и още 50 на бензин.
600-килограмовите акумулатори се намират в специално подвижно отделение в багажника и имат водно охлаждане. "Тавата", в която са поставени, може да се издърпва навън и да се подпира на допълнително колело.
Тежкото и маломощно комби вдига едва 80 км/ч. Инженерите на Mercedes-Benz тестват хибрида в продължение на няколко години, през които той постоянно създава проблеми.
В крайна сметка за облекчение на екипа проектът е закрит. Натрупаните знания и опит са използвани при конструирането на изцяло електрическия 190 E Elektro през 1990 г., чиято съдба не е много по-различна.