Щатският институт по пътна безопасност (IIHS) направи едно нестандартно и доста интересно изследване, от което стана ясно, че т.нар. автопилоти все още не са на нужните нива. За целта от IIHS правят тестове на BMW 5er, Mercedes-Benz E-Klasse, Tesla Model S и Volvo S90.
Автомобилите са избрани неслучайно, тъй като именно те получават най-високите оценки в класацията на IIHS в категорията "Автоматично екстремно спиране". Стандартните изпитания за такива системи се провеждат при скорости от 20 и 40 км/ч. От IIHS обаче увеличават скоростта на 50 км/ч и изненадите не закъсняват.
Оказва се, че автопилотът на Tesla работи само съвместно с АСС (адаптивен круиз контрол), поради което колата отказва да спре екстремно, когато системата АСС е изключена. Останалите автомобили правят това безпроблемно. При Tesla възникват проблеми и с внезапно изникващи спрели автомобили, като системата просто ги игнорира.
Другите автомобили, снабдени с автономни системи второ ниво също имат проблеми, но не толкова големи, колкото тези на Tesla. Заключението от теста е, че все още е рано да се доверяваме на електронните помощници.