Шведската компания Scania винаги се е отличавала с особено виждане по темата за алтернативното задвижване. Това продължава да е така и сега, когато всички се надпреварват да показва електрически камиони. От Scania са подготвили хибриди, при това доста необичайни.
Иновациите са две и ще бъдат показани в края на месеца, на изложението в Хановер. Камионите са с т.нар. ниска кабина и се характеризират с двигател DС09, който може да се задвижва, както с нафта, така и с биогориво от рапица. Рапичното масло ще се смесва с малко дизелово гориво.
На помощ на този двигател ще е наличен и електромотор с мощност от 177 конски сили и максимален въртящ момент 1050 Нм. Разликата между двете версии е в начина на зареждане на батериите. В единия ще става чрез рекуперация, а във втория - от битовата ел. мрежа.
Само на ток камионите ще могат да изминават до 10 километра, а през останалото време ще се движат на биогориво. Идеята за краткия автономен пробег на ток е той да служи само в центровете на големи градове, а извън тях новите камиони Skania ще се задвижват от рапица.