Автомобилната промишленост непрестанно усъвършенства технологиите и повишава нивото на безопасност в автомобилите. В голяма част от случаите обаче, това става за сметка на нови електронни помощници, но автомобилите, както и преди, продължават да разчитат на механика. Сега ще ви припомним някои от най-важните възли и агрегати, които трябва да се проверяват регулярно, а евентуални повреди по тях - да се отстраняват незабавно.
Спирачки
Даже и при съвременните "двустепенни" спирачни системи, ефективността на спиране при само един функциониращ канал се снижава значително и спирачният път се удължава. Повреда в спирачките може да се държи на теч на спирачна течност, повреда в спирачния цилиндър, износени накладки, неизправен вакуумен усилител, износени дискове и т.н. - все детайли, които редовно трябва да се проверяват.
Ходова част
Окачването също е един от опасните възли в автомобила, който ако не преминава регулярна диагностика може да доведе до последици с фатален край. Скъсан шарнир, счупена носач и подобни повреди водят често до катастрофи, които могат да бъдат избегнати с навременна диагностика.
Гуми
Спукването на гума с висока скорост е още една от опасните повреди в колата. Много често това се дължи на предишен удар в дупка, което води до скъсване на платното в гумата, появата на т.нар. "балон" и респективно отслабване на стената на гумата. Износени гуми също могат да ви изиграят роша шега на пътя. Проверявайте ги и ги сменяйте навреме.
Кормилна рейка
Излизането от строя на този възел може да се дължи на охлабени свръзки, на стари опорни втулки, на повреда в гумения маншон и навлизане на кал в подвижната част на рейката, както и от много други фактори. Най-опасното, което може да се случи по време на движение, е воланът да остане неподвижен в определено положение.
Горивни магистрали
Разливът на гориво в моторния отсек може да доведе до внезапен пожар по време на движение. Магистралите и техните свръзки трябва да се проверяват редовно, а това е едно от нещата, което най-много се пренебрегва при периодични прегледи, както от сервизните майстори, така и от водачите на МПС-та.