Отидете към основна версия

86 727 22

5 смъртоносно опасни повреди в колата

  • повреди-
  • автомобили-
  • съвети

Автомобилната промишленост непрестанно усъвършенства технологиите и повишава нивото на безопасност в автомобилите. В голяма част от случаите обаче, това става за сметка на нови електронни помощници, но автомобилите, както и преди, продължават да разчитат на механика. Сега ще ви припомним някои от най-важните възли и агрегати, които трябва да се проверяват регулярно, а евентуални повреди по тях - да се отстраняват незабавно.

Спирачки
Даже и при съвременните "двустепенни" спирачни системи, ефективността на спиране при само един функциониращ канал се снижава значително и спирачният път се удължава. Повреда в спирачките може да се държи на теч на спирачна течност, повреда в спирачния цилиндър, износени накладки, неизправен вакуумен усилител, износени дискове и т.н. - все детайли, които редовно трябва да се проверяват.

Ходова част
Окачването също е един от опасните възли в автомобила, който ако не преминава регулярна диагностика може да доведе до последици с фатален край. Скъсан шарнир, счупена носач и подобни повреди водят често до катастрофи, които могат да бъдат избегнати с навременна диагностика.

Гуми
Спукването на гума с висока скорост е още една от опасните повреди в колата. Много често това се дължи на предишен удар в дупка, което води до скъсване на платното в гумата, появата на т.нар. "балон" и респективно отслабване на стената на гумата. Износени гуми също могат да ви изиграят роша шега на пътя. Проверявайте ги и ги сменяйте навреме.

Кормилна рейка
Излизането от строя на този възел може да се дължи на охлабени свръзки, на стари опорни втулки, на повреда в гумения маншон и навлизане на кал в подвижната част на рейката, както и от много други фактори. Най-опасното, което може да се случи по време на движение, е воланът да остане неподвижен в определено положение.

Горивни магистрали
Разливът на гориво в моторния отсек може да доведе до внезапен пожар по време на движение. Магистралите и техните свръзки трябва да се проверяват редовно, а това е едно от нещата, което най-много се пренебрегва при периодични прегледи, както от сервизните майстори, така и от водачите на МПС-та.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 23 гласа.

Свързани новини

  • 300 000 км без проблем със CVT

    Т.нар. CVT, безстепенни или вариаторни скоростни кутии все по-често заместват, както стандартните автоматици, така и механичните трансмисии. Те са по- ...
    11.03.2019
    72 971
    50
  • Как се проверява маслото в двигателя?

    Ясно е, че повечето от посетителите на рубриката "Авто" са наясно с отговорите на този въпрос, но бъдете сигурни, че има и такива водачи, ко ...
    31.01.2019
    104 727
    55
  • 5 признака за неизправни спирачки

    На въпроса, защо спирачките се нуждаят от регулярна инспекция и обслужване, могат да отговорят дори и онези, които не управляват автомобили. Сега обач ...
    22.01.2019
    58 810
    10
  • Как да се грижим за шарнирите на колата

    Както е известно, в различните модели автомобили конструкцията на окачването не е еднаква. Леките коли се различават по количеството шарнири, които се ...
    21.01.2019
    58 215
    31
  • Колко км може да се кара с износени накладки?

    На всеки от нас му се е случвало да сменя накладки на своя автомобил. Едно го правят сами пред блока, други пък се доваряват на автомобилните сервизи, ...
    25.12.2018
    76 248
    76
  • Икономия на гориво: Два ефективни, но опасни метода

    Бензинът у нас рязко поевтиня, но това, според експерти, няма да е задълго. Независимо каква е цената на горивата у нас, голяма част от водачите (прит ...
    20.12.2018
    66 452
    95