Изцяло алуминиевият турбо мотор на Astra OPC, разполагащ с принудително пълнене, директно впръскване на горивото и работен обем от 1 998 см3 притежава мощност от 280 к.с. По-интересното е, че този двигател има литров въртящ момент от 200.2 Нм/л.
На практика това е най-високият литров въртящ момент сравнен с всички конкуренти на Astra OPC. Стойността му от 400 Нм се постига при 2 450 об./мин. и се запазва на това ниво до почти 5 000 об./мин, осигурявайки широк диапазон за предлаганата мощ.
Инженерите на Opel са извършили сериозни промени по съществуващия турбокомпресорен двигател с директно впръскване и работен обем от 2.0 литра използван в Insignia. Изцяло нова е всмукателната система, а турбото е сериозно преработено.
Турбокомпресорът е конструктивно променен с използване на нови компоненти, като по този начин налягането на сгъстения въздух нараства значително още при около 1 400 об./мин. Максималното налягане на пълнене пък е увеличено до 1.5 бара – стойност, която е с 25% по-висока от тази на използваният в Insignia агрегат.
Преди да започне серийното производство на модифицирания двигател на Astra OPC, агрегатът е преминал доста труден тест. В Astra OPC той изминава 10 000 километра на Северната отсечка на Нюрбургринг в състезателно темпо – еквивалент на 180 000 километра пробег в нормални пътни условия.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.