Не са малко онези водачи на моторни превозни средства, които по една или друга причина (най-вече финансова) често карат своите автомобили на "резерва", тоест с минимално количество гориво. Вредно ли е това за автомобила или не е?
Като за начало ще кажем, че всмукателният отвор на бензиновата помпа е разположен в най-ниската част на резервоара, в специално вдлъбнато пространство, като това е направено с цел помпата да взима гориво и когато то е минимално.
Битува мнение, че при ниско ниво на горивото, бензиновата помпа засмуква боклуците от дъното. Това не е съвсем така, защото независимо от нивото на гориво в резервоара, помпата засмуква от едно и също място.
Друг гаражен мит е, че при почти празен резервоар помпата ще започне да засмуква вода. Било то вода, която е постъпила смесена с горивото или такава, образувала се от конденз на въздуха в резервоара.
Ако си спомните по-горе описаната конструкция на болшинството резервоари на автомобилите, ще видите, че водата, която е по-тежка от бензина, винаги ще е на дъното и ще попадне в двигателя, независимо от това колко е пълен резервоара.
Има и още един мит, разпространяван от по-старите майстори. Според тях, ако резервоарът е по-често празен, то кондензираната вода образува ръжда по вътрешността му, която впоследствие попада в горивото.
Това наистина е така, но важи за автомобилите с метални резервоари, а днес такива не се произвеждат и ако изключим някои по-стари Mercedes-и, почти няма коли с такива, въпреки нашия силно застарял автомобилен парк.
И последното често разпространено мнение по темата е, че когато горивото е малко, бензиновата помпа не се охлажда и се поврежда. В това твърдение има известна истина, но трябва да знаете, че бензиновата помпа няма да се повреди.
За такива случаи е осигурена специална защита. Когато помпата изсъхне, тя започва да прегрява - заради липса на смазване и охлаждане. Термичният сензор обаче се задейства и захранването изключва, преди да се причинят повреди на устройството.