Нов доклад на анализатора Кевин Руук показва, че приходите на Apple само от безжичните слушалки AirPods надвишават тези на редица компании в технологичния бранш. Сред тях са Spotify, Twitter, Snapchat и Shopify.
В доклада си Руук представя следната графика, показвайки колко оборот генерират безжичните слушалки на Apple в сравнение с други технологичните гиганти:
Използвайки различни източници, анализаторът определя приходите от AirPods на 12 милиарда долара, което би се равнявало на около 4,5% от общите продажби на Apple.
Този резултат представлява ръст от 128% спрямо 2018-а, когато оборотът от безжичните слушалки е възлизал на 5,25 милиарда долара. Това само по себе си се равнява на увеличение от 133% в сравнение с 2017-а, през която според Руук приходите от AirPods са били 2,25 милиарда долара.
Гледайки тези темпове за растеж, анализаторът смята, че е твърде вероятно, през 2020-а безжичните слушалки да задминат и Uber. Той се основава на убеждението си, че AirPods все още имат много поле за развитие. Това се дължи на факта, че докато потребителска база на iPhone е около 900 милиона, досега са продадени само около 100 милиона от безжичните слушалки на Apple.
Според друг известен анализатор на технологичният гигант от Купертино, Нейл Сибарт, който е основател на блога Above Avalon, цифрите на Руук са завишени. Той вярва, че реалните приходи от AirPods възлизат на 7,5 милиарда долара.
Въпреки това, дори ако Сибарт е прав, това все още означава, че продажбите на безжичните слушалки надхвърлят оборота на Spotify, което само по себе си е впечатляващо.
Припомняме, че Apple пусна AirPods през декември 2016-а. Ръстът им до голяма степен се дължи на факта, че съвременните iPhone вече не разполагат с 3,5 мм жакове за слушалки, което принуждава собствениците им да използват конвертори или безжични слушалки. По този начин Apple направи поредния си успешен ход в задържането на потребителите си в екосистемата на компанията.