Отидете към основна версия

7 882 52

BMW и Toyota разработиха силова установка на водород

  • bmw-
  • toyota-
  • горивна клетка-
  • водород-
  • i hydrogen next

BMW представи нова задвижваща система на водород, разработена в сътрудничество с Toyota. i Hydrogen NEXT ще започне да се монтира на серийни модели от X-семейството след 5 години.

Новата силова установка се състои от блок eDrive пето поколение, електрически преобразувател, горивни клетки и две бутилки, които могат да поберат шест килограма газообразен водород под налягане 500 бара. Над електромотора е разположена т.нар. "батерия за пикова мощност", която се включва за кратко при ускорение.

Електрохимичният генератор осигурява 125 кВт/170 к.с. Общата мощност на i Hydrogen NEXT е 275 кВт/374 к.с.

През 2022 г. BMW планира да пусне пилотна партида X-петици, с които новата система да бъде тествана в реални условия и подготвена за серийно производство. Такова може да започне най-рано в началото на 2025-а, но сроковете вероятно ще бъдат преразгледани, тъй като преработката на водород все още е прекалено скъпа, а добре развита зарядна инфраструктура в Европа засега липсва.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 6 гласа.

Свързани новини