ФАКТИ.БГ

BMW и Toyota разработиха силова установка на водород

Публикувана: 30 Март, 2020 12:36
52 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6277
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.3 от 6 гласа.

BMW представи нова задвижваща система на водород, разработена в сътрудничество с Toyota. i Hydrogen NEXT ще започне да се монтира на серийни модели от X-семейството след 5 години.

Новата силова установка се състои от блок eDrive пето поколение, електрически преобразувател, горивни клетки и две бутилки, които могат да поберат шест килограма газообразен водород под налягане 500 бара. Над електромотора е разположена т.нар. "батерия за пикова мощност", която се включва за кратко при ускорение.

Електрохимичният генератор осигурява 125 кВт/170 к.с. Общата мощност на i Hydrogen NEXT е 275 кВт/374 к.с.

През 2022 г. BMW планира да пусне пилотна партида X-петици, с които новата система да бъде тествана в реални условия и подготвена за серийно производство. Такова може да започне най-рано в началото на 2025-а, но сроковете вероятно ще бъдат преразгледани, тъй като преработката на водород все още е прекалено скъпа, а добре развита зарядна инфраструктура в Европа засега липсва.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.3 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Совалка
1 Отговор
Видорода е взривоопаден ще има после препечени мръвки с предпазен колан!

Оценка:
-44 +12

123
2 Отговор
Само да кажат на колко атмосфери са бутилките за течен водород в тея автомобили, и никой няма да си ги купи

Коментиран от #4


Оценка:
-34 +9

prizrak
3 Отговор
При положение, че ел.двигателите са толкова евтини, не виждам кой би се занимавал да влага пари в тази технология.

Коментиран от #5


Оценка:
-25 +11

456
4 Отговор

До коментар #2 от "123":


Прочети статията и ще разбереш...

Оценка:
-1 +23

Боби
5 Отговор

До коментар #3 от "prizrak":


Тук също са ел. двигатели. Но тока идва от горивна клетка, а не от батерия. Но водородните коли освен със МНОООООГО субсидии, няма как да бъдат по-изгодни от електрически след време. Цената на водорода е висока и цената на колите е висока. Цената на електрическите пада.

Оценка:
-16 +9

Електрошок
6 Отговор
Е къде е тука "разработката"!?И колко тежи бутилка издържаща на повече от 500 бара?

Коментиран от #8


Оценка:
-3 +12

Електрошок
7 Отговор
Интересно колко електроенргия се изразходва за компресиране на един кг. водород до 500 бара?

Оценка:
-2 +16

гост
8 Отговор

До коментар #6 от "Електрошок":


По-скоро колко струва !!! Бях чел някъде , че в бутилките на Тойота Мирей има повече карбон , отколкото в цяло Ламборджини Авентадор !!! То сигурно затова е и по-рядка от него , хахахахах !!!

Коментиран от #12


Оценка:
-4 +11

Nnn
9 Отговор
Мъката е, че за да са конкурентни европейците с елетромобилите им трябват читави батерии в големи количества и сериозен софтуер! За батерии в момента цяла европа е по-зле от Ю.Корея, за софтуер на щатите им е много самотно на върха и ще е така още много години защото всички по талантливи програмисти предпочитат американси заплати! А немците не успяха да направят сериозен пробив с батериите и сега пробват добре забравеното старо - водорода от времето на цепелините, там може и да успеят залога им е почти цялата автоиндустрия!

Коментиран от #10, #11


Оценка:
-2 +13

гост
10 Отговор

До коментар #9 от "Nnn":


И как точно ще успеят като само една зарядна станция за водород струва колкото 20 (двадесет) суперчарджъра на Тесла и то от последното поколение с 250 квт и цената на км с това е 3-4 ПЪТИ по-голяма от същата на електромобил с батерия ??? За останалите неща няма нужда да обяснявам даже !!

Оценка:
-10 +6

гост
11 Отговор

До коментар #9 от "Nnn":


Явно и в Тойота и в БМВ още не могат да преглътнат излетите в каца без дъно милиарди за водородните "разработки" , а и явно акционерите продължават да търсят сметка за тях , та трябва да поддържат заблудата за "светлото бъдеще" на водорода !!

Коментиран от #14


Оценка:
-6 +7

Електрошок
12 Отговор

До коментар #8 от "гост":


Ако е от карбон не ми се мисли за цената!Освен това карбона си мени свойствата във времето(по-точно смолата),така че гаранционният срок на бутилката предполагам ще е кратък.При карбоновите велосипеди гаранцията е една,две години,при алуминиевите десетина,а при хроммолибденовите рамки-над 50г.Давам за пример велорамки,защото там натоварването е наистина голямо,иначе ненатоварени карбонови елементи издържат дълго.

Коментиран от #20, #48


Оценка:
-1 +6

Госあ
13 Отговор
Хехехе освен тесларите ,други има ли ??? Фолксваген заради калинките от ЕС щели да праат нек'ви електрокари да отбиват номера,обаче тая тяхната няма да продължи дълго,нали знаете? Ще има ревизия.

Коментиран от #15, #16


Оценка:
-1 +4

Електрошок
14 Отговор

До коментар #11 от "гост":


Е те това не мога да си го обясня-какво повече знаят от общоизвестното,та продължават да"разработват"?Най-вероятно е това,което пишеш,или са много напреднали и имат открития и технологии,които ние простосмъртните не знаем:-)

Оценка:
-1 +1

Електрошок
15 Отговор

До коментар #13 от "Госあ":


Другите се подготвят,за да не се изкажат неподготвени!

Коментиран от #18


Оценка:
-1 +2

гост
16 Отговор

До коментар #13 от "Госあ":


Ми не знам за Фолксваген , ама и БМВ и Тойота докато от 20 години показват водородни "прототипи" и си остават прототипи с едно изключение на Тойота , дето за десетина години не е продало и 1000 бр , имат вече по 2-3 модела с батерии и БМВ даже държи 3-4 място в Европа именно за такъв с батерия !!! А водородните са си "прототипи" и такива ще си останат винаги , хахахха !!

Коментиран от #19


Оценка:
-6 +1

17
Този коментар е премахнат от модератор
Госあ
18 Отговор

До коментар #15 от "Електрошок":


Другите като Нисан и Рено спряха изобщо да се занимават с тоя булшит. Пежо също заложи на хибриди.

Коментиран от #22


Оценка:
-1 +5

Госあ
19 Отговор

До коментар #16 от "гост":


Забрави Даймлер. Австралия е доста напред вече с водородната мрежа да ти кажа, а цената на водорода произведен от солари падна изключително много (може би единственото смислено приложение на соларите) но малките реактори ще свършат по добра работа безспорно.

Коментиран от #21


Оценка:
-3 +7

Госあ
20 Отговор

До коментар #12 от "Електрошок":


Мойта е карбонова и силно се надявам да не си прав....

Коментиран от #23, #25


Оценка:
-1 +2

Госあ
21 Отговор

До коментар #19 от "Госあ":


Аха,проверих си мисълта,малки модулни реактори и производство на водород. Англичаните мислят усилено по въпроса 😉

Оценка:
-2 +5

Електрошок
22 Отговор

До коментар #18 от "Госあ":


Хибрида е естествена част от прехода към електромобили,ама водородния автомобил е грешка в еволюцията.

Коментиран от #26


Оценка:
-7 +4

гост
23 Отговор

До коментар #20 от "Госあ":


По закон в България бутилката е годна до 20 години от датата на производство , независимо от материала !! За метановите , за пропан-бутановите 10 !! И годината на производство се записва при регистрацията и ще се проверява всяка година при ГТП ! Не че има много коли , дето ще изкарат повече от 20 г , ама прехвърлянето на бутилка на 3-4 коли поред май приключи вече , хаххах !! За водородните няма да коментирам , щото няма да има такива и след 50 години , да не кажа никога !!

Оценка:
-6 +1

Госあ
24 Отговор
Ето го бъдещето всъщност https://www.iaea.org/topics/non-electric-applications/nuclear-hydrogen-production а новите реактори на синтез, отделящи още повече топлина, ще бъдат вързани директно с производство на водород.

Коментиран от #27


Оценка:
-3 +4

Електрошок
25 Отговор

До коментар #20 от "Госあ":


Стареят братчед,стареят.И цените им след пет-шест години падат.Ако караш като мен пенсионерски може и 20г.А в даунхила мисля даже,че не ги използват.

Коментиран от #28, #29


Оценка:
-1 +1

Госあ
26 Отговор

До коментар #22 от "Електрошок":


Грешка е изобщо да се мисли за батерии,за сешоар и фенерче,да. Но за масови автомобили, камиони,самолети и кораби е пълно безумие. Нуклеар-хайдроджен продъкшън гайс. Това е бъдещето. А до тогава, най добре хибриди. Японеца и немеца го е измислил. Нищо ,че японеца е измислил и литиево йонните батерии , че и ги произвежда,но много добре осъзнава,че това е абсурдно.

Оценка:
-2 +6

Електрошок
27 Отговор

До коментар #24 от "Госあ":


Само ако има балъци да плащат пет!! пъти повече отколкото на батерия!

Оценка:
-4 +2

Госあ
28 Отговор

До коментар #25 от "Електрошок":


Ендуро карам аз,затова реших и карбон да вземе. Щото обичам да въртя по малко. Освен това съм техничарче и не обичам да го блъскам много и излишно. Е,на състезания...тая година ще отида да го видя нашия шампионат. Ако има изобщо покрай тая карантина....

Коментиран от #32


Оценка:
-0 +0

гост
29 Отговор

До коментар #25 от "Електрошок":


Не само че стареят , а са безсмислени по начало !! Какъв е смисъла да спестяваш 60-70 кг тегло , като бутилката струва 3-4 пъти повече от цялата метанова уредба и унищожава цялата очаквана икономия и то предварително платена накуп !! Уредбата става абсолютно неизплатима и даже може да се окаже , че на бензин би излязло по-евтино !!! Една бутилка 3500-4000 лева (щото толкова струва нова ) при икономии от 4-5 лева на 100км ще се избие след 70-80 000 км !! Ами втората ? Ами останалата уредба кога ?? И за какво е цялото упражнение ??

Оценка:
-0 +2

Електрошок
30 Отговор
Имаше идея навремето за супермаховик като акумулатор на енергия.Дори май бяха пуснали някъде трамвай с такъв.И тогава имаше зомбита,които тръбяха,че това е бъдещето.После всичко утихна-или може би съм изостанал?

Коментиран от #31, #38


Оценка:
-1 +4

гост
31 Отговор

До коментар #30 от "Електрошок":


Е как трамвай , "великата" фирма Порше бяха пуснали прототип с такъв "акумулатор" , за хибрид с двг де , хахах !!! И естествено си остана прототип , както и водородните глупости !!!
За разлика от представения в Женева концепт Porsche 918 Spyder, детройтската кола е със затворено купе с кевларен монокок и врати тип "пеперуда", които за по-лесно влизане-излизане, отнемат и сериозна площ от покрива. Но главните отличия от женевския концепт бяха вътрешни.. Вместо блока литиево-йонни акумулатори с възможност за зареждане от битовата елмрежа, в купето RSR е използван "пълнежът" на състезателната "лаборатория" 911 GT3 R Hybrid със система KERS, разработена от Porsche съвместно с отбора Williams F1. Тя се състои от механичен акумулатор на енергия - маховик и два електромотора, разположени на предната ос.

Оценка:
-0 +4

Електрошок
32 Отговор

До коментар #28 от "Госあ":


Смесвам ги стиловете,но напоследък само шосейка и подбирам да карам с тюфлеци,щото младите се ебават с мен.Иначе съм стигал до Чехия с руска шосейка "Москва 80"- много рядък модел.

Коментиран от #40


Оценка:
-2 +1

годич
33 Отговор
В тази кола има следните елементи: горивна клетка (към 40х.долара за тойота мирай), карбонови бутилки (за да издържат на 500 бара газообразен водород), електромотор (който да задвижва колата), батерия (която да съхранява енергията от клетката и рекуперацията), електроника, електрически връзки, горивопроводи. И това всичкото, за да се чудите къде да намерите станция за заряд на водород, което система с налягане над 500бара, или в пъти над метана), затова ги няма, защото си го позволяват само химически компании и институти за изследване. Отделно от това добива на водород изисква повече енергия от максималния потенциял на горивото. В същото време сравни това с електромотор и батерия, а зареждането е да от всеки един контакт. Как ви звучи като сравнение? Вятърните централи спокойно могат да съхраняват излишъка си в пропан или метан, напълно излишно е да се генерира водород, това е икономически неизгодно както и да се погледне.

Коментиран от #35, #44


Оценка:
-2 +1

Гинчо
34 Отговор
БМВ И Тойота си търсят консултанти от по-горе коментиращите. Никога не са виждали толкова много умни глави на едно място.

Коментиран от #37


Оценка:
-1 +10

ГосТ
35 Отговор

До коментар #33 от "годич":


Пише се потенциал 😉 😂

Оценка:
-0 +0

Електрошок
36 Отговор
Имаше едни руски джобни фенерчета,с маховик за акумулатор и динамо(генератор).Стискаше се една ръчка,динамото произвеждаше ток,а маховика изглаждаше пулсациите и акумулираше ел.енергия за няколко секунди.Пиша го това за евентуални коментари на "нови"разработки.

Оценка:
-1 +2

Електрошок
37 Отговор

До коментар #34 от "Гинчо":


Гинчо,ти да не мислиш,че там е пълно с мозъци.Работил съм с инженер,който не знае от две зъбни колела с различен диаметър,кое се върти по-бързо!

Оценка:
-3 +1

Скит'ник
38 Отговор

До коментар #30 от "Електрошок":


Не Може Би -АМИ СИ ИЗОСТАНАЛ И ТО С МНОГО приятел.Преди малко по малко от 100 години Имаше идея "навремето",..за радио-приемник с екранче-монитор, където хората да гледат пред него, как се движат картинки и фигури--ТЕЛЕВИЗОР го нарекли! И тогава е имало "зомбита"-КАКТО ТИ САМИЯТ ТУК ТВЪРДИШ ,които "тръбяли",че това НЕ Е Бъдещето. Въпреки ,че е струвало 25 пъти повече от един радиоприемник по същото време! После всичко утихна-и Нещата се развиха ..както си трЕбва...но Не и така, ..както са мисли,твоите съмишленици по онова ... Не толкова далечно, отминало Време!

Коментиран от #39


Оценка:
-2 +2

Екектрошок
39 Отговор

До коментар #38 от "Скит'ник":


Добър коментар,емоционален,с кавички където трябва и главни букви за тежест!Само една малка забележка-говоря за рекламирания"супермаховик" и бъдещето му описано"преди години"и забравено днес.Не разбирам ти от каква позиция и с каква цел се правиш на интересен,а също и какво искаш да кажеш.

Коментиран от #52


Оценка:
-2 +1

Госあ
40 Отговор

До коментар #32 от "Електрошок":


Не знам кой ти е дал - ,но от мен имаш 100% + за карането до Чехия ! Ама и дестинация сте избрали 😉 Иначе вземи и мисли сериозно за бъдещето и климата. Наистина сега видях как се нарича- nuclear-hydrogen !!! Велико !!! И никакви малки и средни измекяри няма да имат достъп до парички. Само държавни и частни големи корпорации 🤗

Коментиран от #42


Оценка:
-1 +0

Електрошок
41 Отговор
Ма това е НЕВЪЗОБНОВЯЕМА ЕНЕРГИЯ! От какъв зор,като комбинацията от фотоволтаици,ветрогенератори, биогенератори и ПАВЕЦ нареждат пъзела.А и съм съгласен,че трябва да се"оптимизира"броя на населението на планетата (по хуманен начин,не с капли МАВИК) и да се намали енергопотреблението,по точно да се оптимизира.

Коментиран от #45


Оценка:
-1 +0

Електрошок
42 Отговор

До коментар #40 от "Госあ":


До Чехия-гр.Нератовице,маршрута не е лош,през Карпатите в Румъния и през Татрите.В Унгария единствената височина беше един гърбав мост:-)

Оценка:
-1 +0

Honda FCX Clarity
43 Отговор
Тия се сетиха , Хонда преди 20 години имаше такива автомобили и ги тестваха в Калифорния.
Новият модел минава близо 600 километра с резервоар 5,46кг налягането е 700 атмосфери.

Оценка:
-0 +2

някой
44 Отговор

До коментар #33 от "годич":


379 долара на месец и ти можеш да си позволиш такава кола.Толкова иска Хонда в САЩ. Естествено технологията сега прохожда,но има бъдеще защото електриччческите коли няма къде да бъдат зареждани,когато станат масови.

Оценка:
-0 +1

Госあ
45 Отговор

До коментар #41 от "Електрошок":


Оу ти не знаеш колко по голяма ще бъде силата на МАВИК...това вирусче от прилепите е нищо. Ако трябва да бъде по хуманно,може да не се внася цял тумориндуциращ ген, а да се нокаутира някой ген за мейозата на половите клетки,още по лесно 🤓 но тогава ще се изгуби етническата специфичност 😷 щото не може и двете едновременно. Другият въпрос по който трябва да се помисли е да бъде вирулентен, но не много агресивен и след като си свърши работата, имунитета да го пребори, така че хората да го карат на крак и да не му обръщат внимание. Но това не е толкова трудно. 🤗 По въпроса за енергията, хелий и водород, колкото искаш.

Коментиран от #46


Оценка:
-1 +0

Госあ
46 Отговор

До коментар #45 от "Госあ":


Вируса на заушката също не е много ефективен за стерилитета и може да се помисли за ъпгрейд, а пък и е много агресивен и хората ще писнат за лечение. Така че си остава варианта за вирусен вектор с CRISPR за нокаут само на някой специфичен ген за половите клетки. И това ще се прояви в следващите поколения. 🤓 Но все пак мисля, че nuclear-hydrogen power е по хуманния вариант. А подхода с вирусният вектор и CRISPR да се използва за лечение 😉

Оценка:
-0 +0

Много подмолно
47 Отговор
е нали работим в посока електричество, какви са тия ножове в гърба.. и пак битите от ВСВ

Оценка:
-1 +3

Jacques Yves Moineau
48 Отговор

До коментар #12 от "Електрошок":


За сравнение- Карбонова битилка за въздух на 300 бара (за пожарникари) трябва да се тества на всеки 3 години. Живота на такава бутилка по документи е около 15 години (в зависимост от производителя)

Коментиран от #49


Оценка:
-1 +0

Електрошок
49 Отговор

До коментар #48 от "Jacques Yves Moineau":


Доста дълъг срок.Мислех,че ще е около 5г.

Оценка:
-1 +0

Toyota Mirai
50 Отговор
Да се чете Тойота разработи, БМВ прекопира.

Оценка:
-1 +2

VVV
51 Отговор
Това е бъдещето .Самоче трябва и нещо като батерии ;) За да караш на ток до работа ,а на водород ако пътуваш на далече ;) Ел двигателите са недоразвити . Има още кво да се желае .Не е дадено в атмосвери защото атмосверното налягане на голяма височина е по малко от колкото на морското равнище и разликата варира .Затова се полва барове .

Оценка:
-0 +1

Скит'ник
52 Отговор

До коментар #39 от "Екектрошок":


"Не разбирам ти от каква позиция и с каква цел се правиш на интересен"!?!
Интересен съм, за Хората, които са наясно, и са "капацитети" във коментирането в тази тема!! С твоето питане - към мен,- пък разбирам, че Ти самият, сам по себе си -НЕ СИ ИНТЕРЕСЕН -почти, за НИКОЙ!
Е не е болка за умиралка :-)
А, да и също и какво съм искал да кажа?.
-Ами, Аз съм изписал - каквото съм искал да кажа ,но за съжаление са Ме РАЗБРАЛИ само далновидните и Интелигентни тук с реална визия за Бъдещето, но Не и ти!
ПС:Ако Не друго -ПОНЕ СИ ЗАБЕЛЯЗЪЛ "кавичките" където трябва и главните букви, за ТЕЖЕСТ! Е има и други ползвани от мен препинателни знаци, но това си пропуснал- няма значение!

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът към здравния министър Петър Москов при откриването на Центъра за ранна диагностика на рак:
Москов, никога няма да намерят лекарство срещу рак при тая скъпа апаратура – милион и 800 хиляди за това... като космически кораб."

Още бисери
ТОП 5