Камският автомобилен завод представи огромен кариерен самосвал с товароносимост 60 тона и пълна маса 87 тона. Петосният 11-метров "Самсон" е сравним с беларуските модели от семейството БелАЗ-7555, но е по-тесен и дълъг, което позволява движението му по цивилната пътна мрежа.
Товароносимостта на 16-колесния "Самсон" е рекордна за КамАЗ. Досега най-могъщият самосвал на руския производител бе четириосният 65801, който може да превозва до 32 тона.
За да подобрят маневреността на гигантския самосвал, инженерите на КамАЗ са снабдили със завиващи механизми първата, втората и петата ос. Първите два моста са с по две гуми, а трите задни - с по четири.
КамАЗ-65805, както е заводският индекс на камиона, има леген с обем 26 кубически метра. Товарната платформа може да се повдига под ъгъл до 50 градуса. За да се избегне замръзване през зимата, каросерията се подгрява от изгорелите газове.
"Самсон" ще се произвежда по индивидуални поръчки. Конструкцията му е максимално унифицирана с останалата продукция на КамАЗ. Самосвалът ще се оборудва с редови шестцилиндров турбодизел с мощност 550 к.с., разработен съвместно с Liebherr.